כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ה'מיידוף החרדי' מבקש: "שחררו אותי לראש השנה"

אלי ויינשטין, פילנטרופ של מוסדות תורה מלייקווד ועבריין מורשע הממתין לגזר דינו - מבקש מבית המשפט לשחררו לקראת יום הדין הקרב ובא • "אין פה כמעט יהודים בכלא"

אלי ויינשטיין. צילום: ארכיון
אלי ויינשטיין. צילום: ארכיון צילום: ASBURY PARK PRESS

איש העסקים החרדי אלי ויינשטיין, הממתין לגזר דינו במעצר בניו ג'רזי, הגיש בקשה לצאת לחופש לראש השנה.

ויינשטיין, תושב לייקווד, הגיש ביום שני באמצעות עורך דינו את הבקשה להשתחרר בערבות לכבוד החגים.

עורך דינו אנדרו קרייזמן אומר: "בעקבות עסקת טיעון, הודה וינשטיין בחלק מהאשמות. על פי העסקה, אלי היה אמור להשתחרר בערבות, וכן שום תביעה משפטית שתתקבל לאחר תאריך חתימת עסקת הטעון, לא תתקבל. אך בית המשפט החל לדון בתביעה משפטית נוספת שהגיש אדם מניו זילנד. בשל התביעה המשפטית הנוספת ביטל בית המשפט את ההבטחה לשחרר את אלי וינשטיין בערבות. אי שחרורו אינו מאפשר לו להוכיח את צדקתו".

בכתב התביעה הנוסף מואשם וינשטיין ושותפיו, אלכס שליידר ואהרון מוסקל כי פיתו משקיע מניו זילנד בהבטחה שיש להם "גישה מיוחדת" למניות פייסבוק, שערב הנפקתה בבורסה כולם חשקו בה. האיש שם מבטחם בם בסכום של 6.7 מיליון דולר.

בכספים השתמש וינשטיין למימון הוצאות משפט, לצרכים אישיים ולתרומות למוסדות תורה בלייקווד.

עוד בנושא:
וינשטיין הודה ב'הונאת פונזי' בסכום של 200 מיליון דולר
נסיקתו ונפילתו של 'הגביר' • פרופיל מיוחד
חוזר הביתה: אלי וינשטיין שוחרר בערבות של 10 מליון דולר • הפרטים
וינשטיין מסתבך שוב: עורכי דינו התפטרו מייצוגו

ויינשטיין, שנודע כתורם נדיב למוסדות תורה בישראל ובארה"ב, מחכה בימים אלה לגזר דינו במשפט שהתייחס לפעילותו בין השנים 2005 ו-2010.

הוא הודה בהונאה והלבנת כספים בסדר גודל של כ-200 מיליון דולר כאשר קורבנותיו היו בעיקר יהודים וישראלים. הסכום הגדול ביותר הוצא מהארווי ווליניץ' מקליפורניה, שהפסיד אצל וינשטיין 80 מיליון דולר.

וינשטיין גדל בישראל, למד בישיבה בירושלים, התחתן וחי בשכונת הר נוף, והחל לעסוק בסחר-מכר עוד בישראל. לאחר מכן עבר לארה"ב, התיישב בניו ג'רזי והחל לעסוק בנדל"ן.

עו"ד קרייזמן אמר: "אני לא מאמין שהוא ישוחרר לראש השנה כי הגשתי את הבקשה רק ביום שני השבוע, והניירת והבירוקרטיה עובדת לאט, אבל אני מקווה שישחררו אותו בערבות ליתר החגים. בבית המעצר שאלי יושב אין כמעט יהודים אבל מצב רוחו מרומם והוא מקבל אוכל כשר".
אלי ויינשטיין נוכל לייקווד הונאה פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד