ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הלחץ האיראני עובד

המדינה שמסרבת לפתיחת השמיים: חלום הטיסות הקצרות מתרחק

עומאן מסרבת לפתוח את המרחב האווירי שלה לטיסות ישראליות בעקבות לחץ איראני, משכך לא ניתן לנצל את פתיחת השמיים הסעודיים לטיסות ישראליות. משרד החוץ אישר כי נעשתה פנייה בעניין לעומאן. לא ברור מתי ואם תאפשר המדינה למטוסים ישראליים לטוס בשטחה

המדינה שמסרבת לפתיחת השמיים: חלום הטיסות הקצרות מתרחק
טיסות לחו"ל צילום: pixsabay

עומאן מסרבת לפתוח את המרחב האווירי שלה לטיסות ישראליות בעקבות לחץ אינטנסיבי שמופעל עליה על ידי איראן, כך דווח ב'ישראל היום'. משמעות הדבר היא כי נכון לעכשיו, אין אפשרות לנצל את פתיחת המרחב האווירי של סעודיה לטיסות ישראליות על מנת לקצר את מסלולי הטיסה למזרח הרחוק.

סעודיה כבר העניקה את כל האישורים הדרושים לחברות הישראליות על מנת לחלוף בשטחה. הנחת העבודה בישראל הייתה כי פתיחת המרחב האווירי של עומאן היא עניין פורמאלי בלבד זאת לאור העובדה שבין ישראל לעומאן סוררים יחסים תקינים, גם אם לא רשמיים וראש הממשלה לשעבר נתניהו אף ביקר בסולטנות ב-2018 ונפגש עם הסולטן קאבוס, שהלך לעולמו בינתיים, מי שירש אותו הוא בן דודו, היית'ם בן טארק, שמכהן כיום בתור הסולטן במדינה.

בשבוע שעבר אמרה מנכ"לית אל על ל'ישראל היום' כי להערכתה עומאן תאשר לטוס מעל שטחה בתוך כמה ימים, אך כאמור שבוע עבר מאז והאישור המיוחל לא התקבל והטיסות למזרח עדיין לא מתקצרות מכיוון לא צפוי.

לדברי ד"ר יואל גוז'נסקי, עמית מחקר בכיר במכון למחקרי בטחון לאומי ולשעבר מחזיק תיק איראן והמפרץ הפרסי במל"ל: "לאחרונה הגבירה מאוד איראן את הלחץ והאיומים שלה על מדינות המפרץ על מנת שאלה לא יבצעו צעדי נורמליזציה מול ישראל, שר החוץ האיראני שוחח עם מקבילו העומאני וניתן להניח בביטחון כי הנושא עלה בשיחה בין השניים".

עומאן סעודיה איראן טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד