כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המשבר מחריף

האיום של בנקים ברוסיה על יהודים: תעזבו לישראל, תפסידו הכול

הלחץ על היהודים לא לעזוב את רוסיה בגלל המלחמה עם אוקראינה עולה שלב, ועל רקע המשבר שנוצר עם הסוכנות היהודית, בנקים ברוסיה מאיימים על לקוחות יהודים כי "יפסידו הכול" אם יעשו עליה לישראל

האיום של בנקים ברוסיה על יהודים: תעזבו לישראל, תפסידו הכול
דרכון ומטבע רוסי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

היחסים בין השלטונות ברוסיה לסוכנות היהודית ממשיכים להסלים על רקע הלחץ הפוליטי של הקרמלין על ישראל. שחקן חדש החל להתערב בסכסוך בין השלטונות הרוסיים לארגונים יהודיים, הבנקים, שהחלו מאיימים על יהודים שרוצים לעלות לארץ, להקפיא להם את כל החסכונות בחשבונות הבנק.

לקוחות יהודים רוסים שיצרו קשר עם הסוכנות סיפרו על שיחות טלפון מעובדי בנקים רוסיים. בשיחה הם הזהירו שבמקרה של עליה לארץ יאבדו היהודים את מעמדם, ולא יוכלו לפתוח חשבונות חדשים בבנק הזה. הקיימים יוקפאו, ולקוחות לא יוכלו לבצע בהם פעולות כלשהן.

כזכור ביום שישי בבוקר שופט במוסקבה דחה בחודש את ההחלטה לגבי המשך פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה, אנדריי גרישייב, אחד מעורכי הדין שמייצגים את הסוכנות, אמר לאחר הדיון כי "יש תקווה לפשרה שתושג במהלך החודש הקרוב, אני מקווה שהכול יהיה בסדר אף שלא הכול תלוי בנו".

כזכור הודיעו שהם הרוסים רוצים לסגור את הסוכנות היהודית, הארגון היהודי הגדול ללא מטרות רווח המסייע ליהודים להגר לישראל. אתרי חדשות רוסיים דיווחו כי לבית המשפט במוסקבה הוגשו תלונות קשורות להפרות לא מוגדרות של החוק הרוסי.

מלחמת אוקראינה רוסיה בנקים עליה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד