י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגאב"ד הסכים: עבודות ב'גולובנציץ' - בלי 'אתרא קדישא'

'אתרא קדישא' נכנעה ללחץ • גאב"ד ה'עדה' הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך סיכמו עם עמותת 'גבעת ירושלים': העבודות יתחילו במתחם בפיקוח הגר"א פוזן בלבד

מתחם העבודות. צילום: יעקב לדרמן
מתחם העבודות. צילום: יעקב לדרמן

לאחר שנות מאבק, והשחתת ממון מיותר, הגיעו ראשי 'אתרא קדישא' להבנות עם גאב"ד העדה החרדית וראב"ד העדה החרדית, ועם ראשי עמותת 'גבעת ירושלים' שבראשות הרב אברהם סלונים.

לפי ההבנות הגאון רבי אליהו פוזן דיין בית הדין של הגר"נ קרליץ, יפקח על עבודות הפיתוח במתחם גולובנציץ, בחלק שעליו אמורה העמותה לבנות את הפרוייקט שלה. העבודות אמורות להתחיל כבר בשבוע הקרוב.

כפי שפורסם, רבני העדה החרדית תמכו ועודדו את המהלך, הגאב"ד הגאון רבי יצחק טוביה וייס והראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך כתבו מכתבים נלהבים, והביעו את ברכתם והסכמתם לענין. לפי ההסכם לא תהיה דריסת רגל לשטח לאנשי אתרא קדישא, ועל פי הוראת הרבנים, ימונו פקחים חיצוניים שיעבדו תחת השגחתו והדרכתו של הגר"א פוזן.

מדובר בתבוסה לראשי 'אתרא קדישא' שבעצם התקפלו, לאחר שהבינו שסיכויי הצלחתם במאבק, הולכים ופוחתים. עדות לכך, היא העובדה שבימים האחרונים לא טרח אף מפגין לבוא ולמחות במקום.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב פוזן כבר הציע את תיווכו ופיקוחו לפני חודשיים. ההצעה התקבלה על לב הגאב"ד והראב"ד והם סמכו ידו עליו, אולם ראשי אתרא קדישא התעקשו, כי רק הפקחים מטעמם יפקחו על החפירות. כעת, התקפלו ראשי הארגון והחליטו לקבל את ההמלצה מחוסר ברירה, ובלבד שיוכלו לסמן 'וי' במאבק הגדול.

מי שלא הצטרף להסכם וגם לא יחתום כנראה על הבנות עם ראשי הארגון, אלו הם ראשי דגל התורה, הבונים את פרוייקט 'בנין שלם' במתחם. כבר למעלה משבועיים, שהעבודות נמשכות במלוא התנופה, על פי הוראתו הברורה של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, ותחת פיקוח הדוק של נאמנו הרב אברהם נחמני.

עם זאת, אנשי ירושלים שרכשו דירות במתחם, שמחו לבשורה, שתקל את העול מעל מאות המשפחות המתענות מזה שנתיים, בתשלומי שכר דירה לריק, וכעת בסייעתא דשמיא, נראה הפתרון באופק הקרוב.






אתרא קדישא מתחם גולובנציץ חפירות קברים ראב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד