כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נעלם מהרדאר

13 שנות מאסר למיליארדר וקנס של 8.1 מיליארד דולר

בית משפט בסין גזר ביום שישי האחרון 13 שנות מאסר על מיליארדר סיני-קנדי שלא נראה בפומבי מאז 2017. וקנס את החברה בבעלותו ב-8.1 מיליארד דולר. הוא נראה לאחרונה כשהוא נלקח בכיסא גלגלים ממלון בהונג קונג

סין אילוסטרציה
סין אילוסטרציה צילום: pixabay

בית משפט בשנגחאי- סין, גזר ביום שישי האחרון 13 שנות מאסר על המיליארדר הסיני-קנדי שיאו ג'יאנהואה, שלא נראה בפומבי מאז 2017, וקנס על החברה שלו Tomorrow Holdings שלו ב-55.03 מיליארד יואן (8.1 מיליארד דולר).

המיליארדר הואשם בסילוק לא חוקי של פיקדונות ציבוריים, בגידה בשימוש ברכוש מופקד, ושימוש בלתי חוקי בכספים ונתינת שוחד, כך קבע בית המשפט בשנגחאי. על פי דיווחים בסין, העונש הוקל מכיוון שהוא הודה בפשע ושיתף פעולה בהחזרת רווחים בלתי חוקיים.

שיאו יליד סין, הידוע כבעל קשרים לאליטה של ​​המפלגה הקומוניסטית בסין, נראה לאחרונה כשהוא נלקח בכיסא גלגלים ממלון יוקרה בהונג קונג בשעות המוקדמות של אחד הבקרים כשראשו מכוסה, כך אמר אז מקור המקורב לטייקון - לסוכנות הידיעות רויטרס.

כשנשאל בתדרוך ​​ביום שישי האחרון, על זכותו של שיאו לקבל סיוע קונסולרי כאזרח קנדי משגרירות קנדה, דובר משרד החוץ הסיני, וואנג וונבין, אמר כי שיאו אינו זכאי לזכויות כאלה מכיוון שהחוק הסיני לא מכיר באזרחות כפולה.

משרד החוץ של קנדה אמר שהוא מודע לדיווחים בתקשורת על גזר הדין, והם מפקחים על המקרה ויפעלו לגישה קונסולרית. "חוסר השקיפות בהליך המשפטי של מר שיאו מדאיג מאוד, כמו גם חוסר הגישה הקונסולרית המתמשך, שמונע מאיתנו לבדוק את שלומו", נכתב בהצהרה מטעם משרד החוץ הקנדי.

סין עונש מאסר קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד