כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הנשיא הסתייג

מנהיג סין ביקש מביידן למנוע מפלוסי לבקר בטייוואן

ימים ספורים לפני שיו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי, יצאה לבקר בטייוואן, ביקש נשיא סין מהנשיא ביידן: "מצא דרך למנוע מפלוסי לבקר". ביידן נמנע מלעשות זאת. פלוסי הבהירה כי לא תטוס לטייוואן אם הנשיא ביידן יבקש זאת ממנה ישירות

מנהיג סין ביקש מביידן למנוע מפלוסי לבקר בטייוואן
הנשיא ביידן בחדר העבודה צילום: מתוך הטוויטר שלו

ימים ספורים לפני שיו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית טסה לבקר בטייוואן, ביקש נשיא סין שי ג'ינפינג מהנשיא ביידן: "מצא דרך למנוע מפלוסי לבקר". בקשתו של שי בשיחה עם ביידן מ-28 ביולי, שתוארה על ידי פקיד בכיר בבית הלבן שדיבר בעילום שם, באה בעקבות אזהרות רבות של גורמים רשמיים סינים.

אבל ביידן אמר לשי שהוא לא יכול לחייב אותה, והסביר שהקונגרס הוא עצמאי ושפלוסי כמו חברי קונגרס אחרים, תקבל את ההחלטות שלה בעצמה לגבי נסיעות חוץ, אמר הפקיד ל'וושינגטון פוסט'. ביידן גם הזהיר את שי מפני נקיטת פעולות פרובוקטיביות אם יושבת ראש בית הנבחרים תיסע לטייוואן.

בעוד ביידן ובכירים אחרים בבית הלבן הדגישו בפני בין שהקונגרס הוא ענף ממשל נפרד והנסיעה לא אושרה על ידי המדינה, פקידים סינים טענו כי פלוסי חברה במפלגה הפוליטית של ביידן, חלק ממנגנון הפוליטי של ביידן. הם גם ציינו שהיא נסעה בכלי טיס של צבא ארה"ב, דבר שלא היה אפשרי ללא אישור מהממשל.

פלוסי הבהירה לבכירי הבית הלבן שהיא מוכנה לשקול מחדש את נסיעתה בשני תנאים: אם הנשיא יבקש ישירות ממנה שלא לבקר שם, או אם נשיא טייוואן יחזור בו מהזמנתה, היא תשקול להיענות לבקשה של ביידן. אבל פלוסי גם הבהירה שהיא תפרסם שהיא פוסלת את נסיעתה לטייוואן בהוראת הנשיא.

זה העמיד את ביידן שכיהן 36 שנים בסנאט ומאמין מאוד בהפרדת רשויות - במצב קשה. אם יתברר כי הוא לא רוצה שפלוסי תבקר, זה יסתכן בכך שביידן וארה"ב ייראו חלשים בסין. בסופו של דבר, ביידן מעולם לא דיבר עם פלוסי על הביקור שלה למרות בקשתו של שי שימנע את זה. בהערה סתמית, ביידן אמר לכתבים זמן קצר לפני ביקורה הצפוי של פלוסי כי גורמי צבא מאמינים שהביקור אינו רעיון טוב.

ג'ו ביידן סין טייוואן ננסי פלוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד