כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
כמעט אסון אווירי

שני טייסים פספסו נחיתה לאחר ששניהם נרדמו

שני טייסים מחברת 'אתיופיאן איירליינס' נרדמו, בקרת התנועה האווירית לא הצליחה ליצור איתם קשר. הם התעוררו על ידי אזעקה על הסיפון כשהמטוס עבר את נקודת הנחיתה והטייס האוטומטי התנתק. מחברת התעופה נמסר כי הם הושעו עד לחקירה

שני טייסים פספסו נחיתה לאחר ששניהם נרדמו
אילוסטרציה צילום: Pixabay

שני טייסים בחברת התעופה הגדולה ביותר באפריקה נרדמו והחמיצו את הזמן לנחיתה בזמן שטסו לבירת אתיופיה, אדיס אבבה, ביום שני האחרון. כך לפי אתר חדשות על תעופה וחדשות על טיסות ברחבי העולם.

על פי הדיווח, טייסי 'אתיופיאן איירליינס' הטיסו מטוס בואינג 737-800 מחרטום, בירת סודן, כאשר על פי הדיווחים הם נרדמו בגובה 37,000 רגל ולא ניתן היה להגיע אליהם על ידי בקרת תעבורה אווירית. הטייסים התעוררו מאזעקה על הסיפון שהחלה לצלצל כשהמטוס עבר את נקודת הנחיתה והטייס האוטומטי התנתק.

החברה לא אישרה כי הטייסים נרדמו, אך בהצהרה מסרה החברה כי אנשי הצוות המעורבים הושעו עד לחקירה. "נוקטים צעדים מתאימים בהתבסס על תוצאות החקירה", מסרה חברת התעופה. הטיסה ביום שני האחרון טסה מחרטום לאדיס אבבה, מסלול שנמשך כשעתיים. לא דווח כמה נוסעים היו על הסיפון, אבל למטוס הבואינג 737-800 יש קיבולת של עד 189 נוסעים.

'אתיופיאן איירליינס' היא חברת התעופה המובילה באפריקה, עם צי פעיל של 138 מטוסים שטסים לכמעט 130 יעדים באפריקה וברחבי העולם. מלבד הטסת מעל 9.6 מיליון נוסעים בשנת 2020, החברה בבעלות המדינה מפעילה גם שירותי מטען, מנהלת בית ספר משלה לתעופה ונמצאת בשיתוף עם חברות תעופה ברחבי אפריקה, אירופה ואסיה. הכנסות חברת התעופה היו 3.7 מיליארד דולר בשנת הכספים 2019-20, על פי נתונים שפורסמו באתר האינטרנט שלה .

אתיופיה סודן טייסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד