כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"תסתום את הפה שלך"

צפוי: אחותו של דיקטטור צפון קוריאה זועמת על נשיא הדרום

קים יו-ג'ונג, אחותו של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און, התנגדה להצעה שהעבירה דרום קוריאה לסיוע כלכלי בתמורה לצעדים לפירוק הגרעין, וכינתה אותה "שיא האבסורד". המשרד הנשיאותי של דרום קוריאה אמר שהוא מיצר על דבריה ה"גסים"

צפוי: אחותו של דיקטטור צפון קוריאה זועמת על נשיא הדרום
הגבול בין צפון לדרום קוריאה צילום: Pixabay

צפון קוריאה דוחה את הצעת הסיוע של הדרום לפירוק הגרעין. "אף אחד לא מחליף את גורלו עבור עוגת תירס", אמרה בהצהרה אחותו של השליט.

נשיא דרום קוריאה, יון סוק-יאול, חזר ביום רביעי האחרון על התוכנית שאותה הציע לראשונה במאי האחרון. על פי התוכנית של הדרום, הצפון יתפרק מהנשק, ובתמורה הדרום יסייע לצפון להתאושש כלכלית עם סיוע רב בכל תחומי הכלכלה.

אך קים יו-ג'ונג, אחותו של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און, אמרה ביום שישי שמר יון צריך "לסתום את הפה" וכינתה אותו "פשוט ועדיין ילדותי". המשרד הנשיאותי של דרום קוריאה אמר שהוא מיצר על דבריה ה"גסים", אך ההצעה עדיין עומדת בעינה, המשרד הגיב להצהרה של גברת קים, שפרסמה סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA ביום שישי.

"היחס של צפון קוריאה אינו מועיל בשום אופן לשלום ולשגשוג של חצי האי הקוריאני, כמו גם לעתידו שלה", נכתב בהצהרת הדרום. במאי האחרון אמר מר יון שדרום קוריאה מוכנה להציג את מה שהוא כינה "תוכנית נועזת" שתחזק את כלכלת צפון קוריאה ותשפר את איכות החיים של תושביה.

בנאום במסיבת עיתונאים לציון 100 הימים הראשונים שלו בתפקיד ביום רביעי האחרון, הנשיא הדרום קוריאני חזר והדגיש כי הוא מוכן לספק סיוע כלכלי מדורג לצפון אם זה יפסיק לפתח נשק גרעיני וינקוט צעדים לקראת פירוק גרעיני.

דבריה של גברת קים ביום שישי היו הפעם הראשונה שפקיד בכיר מהצפון התייחס ישירות לתוכניתו של מר יון. היא אמרה שהיא לא יודעת מה עוד ימציא מר יון אם התוכנית לא תעבוד, אבל הבהירה שפיונגיאנג "לעולם לא תתמודד עם זה".

פיונגיאנג ערכה ניסויי טילים קבועים לאורך השנים. בחודש שעבר אמר קים כי המדינה מוכנה לעימות צבאי עם ארה"ב,פיונגיאנג ערכה ניסויי טילים קבועים לאורך השנים. בחודש שעבר אמר קים כי המדינה מוכנה לעימות צבאי עם ארה"ב, ומוכנה לגייס את הכוחות הגרעיניים שלה .

גב' קים, ילידת 1987, היא אחותו הצעירה ביותר של מר קים ובעלת בריתה הקרובה ביותר מבין אחיו. היא הוכתרה בין הדרגות הבכירות של יורשיו הפוטנציאליים. ומוכנה לגייס את הכוחות הגרעיניים שלה. גב' קים, ילידת 1987, היא אחותו הצעירה ביותר של הרודן קים ובעלת בריתו הקרובה ביותר מבין אחיו. היא הוכתרה בין הדרגות הבכירות של יורשיו הפוטנציאליים.

דרום קוריאה צפון קוריאה קים ג'ונג-און נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד