י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האדמו"ר מבעלזא יזם קמפיין: כרזות במרפסות

בעקבות הגזירות: האדמו"ר מבעלזא בקמפיין פרסומי נגד הממשלה • החסידים יתלו במרפסות: "התורה היא חיינו! לא יצליחו לנתק אותנו" • האדמו"ר ביקש מה'מועצת' להצטרף

האדמו"ר מבעלזא. צילום: יעקב נחומי
האדמו"ר מבעלזא. צילום: יעקב נחומי

בעקבות הגזירות על עולם התורה: האדמו"ר מבעלזא החליט לנקוט בצעד אופרטיבי כאשר זימן אליו בימים האחרונים את אחד העסקנים ממרכז מוסדות חסידות בעלזא, והורה לו לפתוח בקמפיין פרסומי נגד הממשלה - שפוגעת בעולם התורה ובקצבאות הילדים.

"איננו יכולים להחריש ולשבת בחיבוק ידיים, לנוכח הקיצוצים, חייבים לזעזע את אמות הסיפים", אמר לו האדמו"ר, שמוטרד ביותר מהמצב הכלכלי של מוסדות בעלזא ואברכי הכוללים, ומינה אותו כאחראי על כל הלוגיסטיקה של ביצוע המהלך.

מדובר בכרזות שכל חסיד בעלזא יתלה על מרפסת ביתו, אשר יישאו את הסלוגן: "התורה היא חיינו! לא יצליחו לנתק אותנו".

בהוראת האדמו"ר בוצעו בימים האחרונים פניות גם לחצרות נוספות, כדי שהמאבק ישא אופי קולקטיבי. בינתיים טרם התקבלו תשובותיהן, האם ייאותו להצטרף למאבק.

עד סוף השבוע תושלם הדפסת השלטים. הם יחולקו ביום ראשון, לאחר תפילת הסליחות בבית המדרש הגדול בקרית בעלזא, אליהן מתכנסים החסידים בכל שנה. כך, שכבר ביום ראשון, צפויים מאות בתים בישראל להביע את מחאתם נגד הממשלה, באמצעות הכרזות.

האדמו"ר גם העלה את הנושא בעת ישיבת מועצת גדולי התורה, שהתקיימה היום, וביקש מחבריו למועצה כי יצטרפו ליוזמה ויורו לחסידיהם לתלות את השלטים, בתקווה כי הם יעוררו את התהודה המתבקשת.

במקביל הורה האדמו"ר לראשי מרכז מוסדות בעלזא, כי לאור הקיצוצים, יעבירו מענק מיוחד לכל האברכים בכוללים, לקראת תשרי. המענק יועבר ישירות לחשבונות האברכים, עוד לפני ראש השנה.
בעלזא קיצוצים קמפיין כרזות מענק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד