כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
יצור ימי מוזר

דיונון נדיר עם עין ענקית נמצא מת בחוף

דיונון ענק נדיר עם מקור בגודל אגרוף ועין ענקית, ששורץ בדרך כלל 3,000 רגל מתחת לפני האוקיינוס, נשטף לחוף קייפטאון חודשים ספורים לאחר שאחד אחר הופיע במרחק של 10 קילומטרים משם

דיונון נדיר עם עין ענקית נמצא מת בחוף
הדיונון הענק צילום: צילום מסך

דיונון ענק נדיר עם מקור בגודל אגרוף ועין ענקית התגלה מת בחוף בקייפטאון, דרום אפריקה, חודשים לאחר שאחד אחר נסחף במרחק עשרה קילומטרים משם.

הבלוגר טים די, פרסם בחשבון הטוויטר שלו, כי מצא את היצור הימי המוזר למראה בחוף סקארבורו ביום שלישי האחרון, הוא שיתף תמונות וסרטונים באינטרנט המציגים את עינו הענקית של הדיונון הצבעוני.

הסרטון מראה ביולוג ימי מושך את הבשר לאחור כדי לחשוף את המקור הענק של הדיונון שבו הוא משתמש לציד ולדיג. היצור הימי, שנראה כמו משהו שסלבדור דאלי היה שמח לצייר, ידוע גם כבעל עין גדולה מאוד - בדרך כלל בקוטר של עד 27 סנטימטר עם אישון בגודל 8 סנטימטר. עיניים גדולות יותר יכולות לזהות טוב יותר אור, כולל אור ביולוגי, שקשה למצוא במעמקי האוקיינוס. הדיונון הקודם נמצא רק כמה קילומטרים במורד החוף ועל פי הדיווחים הוא נמצא מת.

הדיון תופס טרף עם המחושים שלו, אוחז בו בטבעות משוננות ואז מושך אותו לעבר מקורו. לדיונונים הענקיים יש גם סנפירים זעירים בסמוך לחלק האחורי של המעטפת שלהם שהם משתמשים בהם כדי להזיז אותם כשהם מושכים מים פנימה לתוך הגוף. יצורים אלה חיים בדרך כלל בעומקים של 270 מטרים עד עומק של קילומטר, מתחת לפני השטח של האוקיינוס.

הם יכולים לנשום באמצעות שני זימים גדולים בתוך חלל המעטפת שלהם. התמונות הראשונות של דיונון ענק בסביבתו הטבעית צולמו על ידי צוות חוקרים יפני ב-2004.

אוקיינוס דרום אפריקה עין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד