כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ומדוע נכשל המו"מ בין נתניהו לסער

מתי חושבת איילת שקד שתגיע לראשות הממשלה

איילת שקד ממשיכה לרוץ ולא מראה פני פרישה חרף הסקרים שלא נותנים לה סיכוי לעבור את אחוז החסימה. בראיון שהעניקה בסופ"ש סיפרה על השאיפות לכהן כראש ממשלה וגם חשפה כי התנהל מו"מ רציני בין נתניהו לגנץ וסער לממשלה חלופית לפני היציאה לבחירות וזו הסיבה שהוא נכשל

מתי חושבת איילת שקד שתגיע לראשות הממשלה
נפתלי בנט ואיילת שקד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסוף השבוע שעבר שודר ב'חדשות 13' ראיון לא שגרתי עם יו"ר 'הרוח הציונית', שרת הפנים איילת שקד, הזוג הפוליטי של הערוץ ספי עובדיה וליאור קינן ישבו וסעדו עמה במסעדה ירושלמית וזו נשאלה לא מעט וסיפקה לא מעט כותרת.

שקד מספרת כי טרם נפילת הממשלה התנהל מו"מ בין בנימין נתניהו לגדעון סער להקמת ממשלה חלופית כדי להימנע מבחירות, אולם בני גנץ וסער חששו שאם המהלך ייכשל זה יפגע בהם בבחירות.

השרה הודתה לעיני המצלמות: "עשיתי מהלכים פוליטיים שגויים לאורך הדרך", ואמרה כי "ברור שהכניסה לממשלה היא טעות פוליטית", זאת בעודה מכהנת כשרה באותה ממשלה וממשיכה את רצף הטעויות מידי יום ושעה.

על "כאבי הבטן" שלה בממשלת השינוי שכבר הפכו לבדיחה, אומרת איילת שקד "לא התאמצתי להראות שאני סובלת, שמרתי על ערכי הימין".

נתניהו וסער בימים כתיקונם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לדבריה, שותפה הפוליטי "נפתלי בנט אמר לי שעם קמפיין טוב אוכל להצליח, אבל שגם לקחת פסק זמן זה לא רע", האם היה כאן רמז שלא תרוץ עד הסוף ותפרוש לקראת יום הבחירות בעקבות הסקרים? ימים יגידו.

באשר לשאלת ראשות הממשלה, היא אומרת: "אני לא באובססיה להיות ראש ממשלה אבל בהחלט שואפת לזה, מאמינה שזה יגיע עוד כמה שנים".

שאלת השאלות היא לאיזה גוש היא שייכת ואיזו ממשלה ברצונה להקים. על כך היא מצהירה כי "לא נשלים לנתניהו ממשלה צרה" הוי אומר שהיא תכפה על הצדדים ממשלת אחדות רחבה וזאת ככל הנראה כדי להותיר בחוץ את הסמנים שנחשבים בעיניה קיצוניים או יריבים ממש כגון בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.

כך או כך בינתיים בסקרים מפלגתה לא עוברת ומקבלת אחוזים בודדים שלא מתקרבים לאחוז החסימה, כך שאם לא תעשה בשבועות שנותרו לה, איזשהו צד משמעותי היא עלולה לסיים שוב מחוץ לכנסת כפי שקרה לה ולבנט בבחירות 2019 א'.

יצוין כי באשר למו"מ שהתנהל בין נתניהו, גנץ וגדעון סער טרם היציאה לבחירות, לא פורסמה כל הכחשה או תגובה מצידם של גנץ וסער, כך שסביר להניח שהתנהל משא ומתן שכזה שאכן נכשל מאותה סיבה הנ"ל.

איילת שקד נפתלי בנט בחירות לכנסת ה-25 ראשות ממשלה מפלגת הרוח הציונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד