כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
היכן נקודת המחלוקת?

הממונה על השכר באוצר: "המורים החדשים עוזבים, צריך לתגמל אותם"

עיקר המחלוקת בין המורים לאוצר מתמקד בשכר המורים הוותיקים | גורם באוצר: "משרד החינוך רוצה לתגמל ותק ולא מצוינות" - גורם במשרד החינוך השיב: "באוצר משקיעים יותר בתדרוך כתבים מבמו"מ" | ליברמן: מבקש מראש הממשלה ושרת החינוך לא להתערב

הממונה על השכר באוצר: "המורים החדשים עוזבים, צריך לתגמל אותם"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, הסביר הבוקר (ראשון) בריאיון לכאן רשת ב' את הצעת משרדו למורים מתמקדת באנשי חינוך צעירים במערכת. "נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדברים על נשירה מוגברת של מורים בשנים הראשונות, לכן שמנו שם את הדגש", הוא טען בריאיון לאריה גולן בתוכנית הבוקר הזה ב'כאן רשת ב'. "באנו לעשות את הדברים שנכונים למערכת, גם אם הם פחות פופולריים".

היום צפוי רצף פגישות בין כלל הגורמים שמעורבים במשא ומתן בין האוצר למורים, בזמן שהמתקפות ההדדיות בין הצדדים נמשכות. גורם באוצר אמר לכאן חדשות לקראת פגישות הממונה על השכר עם מנכ"לית משרד החינוך ומזכ"לית הסתדרות המורים כי "משרד החינוך זונח את העקרונות תמורת תמיכה בהסתדרות המורים וברצון לתגמל ותק ולא מצוינות".

על כך השיב גורם במשרד החינוך כי "מראשית המשא ומתן, האוצר השקיע יותר שעות בתדרוך כתבים ובהכנת הודעות לתקשורת מאשר במשא ומתן בלב פתוח עם הסתדרות המורים". הוא המשיך ותהה: "האם במשרד האוצר מתגמלים על ותק או מצוינות? נראה שהתשובה כמובן ברורה".

 

בראיון אמש לחדשות 12 קרא שר האוצר אביגדור ליברמן לראש הממשלה יאיר לפיד ולשרת החינוך יפעת שאשא ביטון שלא יתערבו במשא ומתן על שכר המורים, לדברי ליברמן: "אני חושב שהם לא צריכים להתערב – שניהם אישים פוליטיים."

ליברמן קרא לניהול המשא ומתן על ידי אנשי המקצוע במשרד האוצר בלבד, ולא על ידי הדרג הנבחר, כולל ראש הממשלה ושרת החינוך שאחראים על המערכת ואמורים לקבוע את מדיניות הממשלה. לדבריו, "עם כל הכבוד לכולם, הסמכות לנהל מו"מ היא רק של משרד האוצר. הדרג המקצועי צריך לנהל. חודשיים לפני בחירות, שהפוליטיקאים יפסיקו לדבר על זה – כל הדיבורים האלה מחזקים את הסתדרות המורים שרוצים להתחמק מחתימה על ההסכם. הם רוצים שביתה, הם חושבים שנהיה בלחץ לקראת 1 בספטמבר".

על איום הסתדרות המורים בשביתה עקב התקיעות במו"מ אמר ליברמן: "אחרי שנתיים של קורונה הייתי מצפה שיוציאו את המילה שביתה מהלקסיקון". לדברי ליברמן, "ההסכם הקיבוצי הסתיים ב-2016, מאז הכול היה תקוע. אנחנו בעד מערכת החינוך, בעד המורים. עובדה שבתקופתי, בפעם הראשונה מאז הקמת המדינה, התקציב של משרד החינוך הכי גדול – יותר גדול מצה"ל. מה שחשוב זה לא רק תנאי העבודה, אלא גם המסר החינוכי".

ליברמן הסביר את התנגדותו לתוספות שכר גדולות יותר למורים בכך שגם עובדי ענפים נוספים במשק מצפים לתוספות שכר בזמן הקרוב. "הצענו חבילה של יותר מ-4 מיליארד שקלים. ברגע שחותמים עם הסתדרות המורים זה לא הסוף, זה רק ההתחלה – יבואו ארגון המורים, יועצות ושוטרים. כרגע יש דרישות תקציב של יותר מ-40 מיליארד דולר".

משרד האוצר הסתדרות המורים פתיחת שנת הלימודים העלאת שכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד