ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אבל בנתניה החרדית

"עיצבה את דמות התלמידות": הלם בקריית צאנז

אבל בקריית צאנז בנתניה: המחנכת האהובה איננה. 'המורה הינדי' נפטרה בגיל 47 והותירה אחריה עשרה יתומים, מתוכם שבעה שאינם נשואים • הוריה יבלחט"א מוכרים מתחום החינוך בבני ברק • אם לבנות שלמדו אצל הגב' וינגרטן מספרת: "היא היתה שותפה אמתית בעיצוב דמותן של התלמידות שלה, חבל לי על הקטנה שלי שלא תזכה ללמוד אצל המורה הינדי"

"עיצבה את דמות התלמידות": הלם בקריית צאנז
מרכז רפואי צאנז צילום: Gili Yaari / Flash90

גם השבת שחלפה לא הצליחה לשכך את הכאב הגדול שמרגישים תושבי קריית צאנז בנתניה, על פטירתה בדמי ימיה של המחנכת האהובה כל כך על תלמידות בית הספר בקריה, מרת הינדא וינגרטן ע"ה, שנפטרה אחרי שהתייסרה בייסורים קשים והתמודדה עם המחלה הממארת ל"ע.

לחצו כאן כדי לסייע ליתומיה של הגב' הינדא וינגרטן ע"ה>>>

הגב' וינגרטן נולדה להוריה, משפחת נאה מבני ברק. אביה היה מחנך מוכר מאוד בחינוך העצמאי, ואמה משמשת כמנהלת מחלקת גני הילדים בבני ברק, כבר שנים רבות. בבית זה ספגה את משנתה החינוכית ואת מידותיה הנאצלות, שעמדו לה ואפשרו לה להיות מחנכת מיוחדת כל כך.

בפי התלמידות היא כונתה 'המורה הינדי', וכל תושבות הקריה הכירו אותה, והעריכו אותה על פועלה הרב בחינוך הבנות בדרכי נועם ובתבונה רבה.

אם למספר בנות שלמדו אצל הגב' וינגרטן מתארת: "היא היתה שותפה אמתית בעיצוב דמותן של הבנות שלנו. היא היתה מסוג המורות שהרושם של החינוך שלהן מוטבע בלב התלמידות שלה.
"כשהיא נפטרה הצטערתי צער רב על הילדים היתומים שהשאירה, המשפחה כולה שאבדה את הדמות האהובה כל כך, אבל הרגשתי גם שפשוט חבל לי על הבת הקטנה שלי שלא תזכה ללמוד אצל 'המורה הינד', היא בהחלט הפסידה!".

בבית של הגב' וינגרטן ע"ה, נותרו שבעה יתומים שעדיין לא באו בברית הנישואין, בנוסף לשלושת הגדולים שהתחתנו בשנים האחרונות.

השכנים והקרובים מדברים על הצורך בהתגייסות רצינית ומשמעותית כדי לסייע למשפחה השבורה: "קודם כל האבא אברך כולל והאמא היתה זו שעבדה, היא הרוויחה משכורת צנועה אומנם, אבל היא היתה המפרנסת היחידה", הם אומרים.

"מעבר לכך, ההתמודדות עם מצב רפואי מורכב כל כך כמו זה שאתו התמודדה בשנים האחרונות, זה דבר יקר מאוד. נסיעות לבתי חולים, השקעה בתרופות ובטיפולים ניסיוניים שלא מכוסים על ידי סל הבריאות, התייעצות בטובי המומחים שגובים שכר הולם עבור שעת ייעוץ, וכל זה כשהבית בקושי מתפקד וצריכים לקנות כל הזמן אוכל מוכן ולשלם עבור ניקיון בסיסי וכו', כי אמא לא יכולה לעשות כלום, וכל הבית הפוך ומתנדנד בין תקווה לייאוש, ככל שהטיפולים באמא החולה מתקדמים, או למרבה הצער נסוגים".

לחצו כאן כדי לסייע ליתומיה של הגב' הינדא וינגרטן ע"ה>>>

קופת העיר וינגרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד