כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אבי אבי רכב ישראל ופרשיו

נשבה ארון הקודש: מרן הגאון רבי שלום כהן זצוק"ל נשיא מועצת חכמי התורה

נצחו אראלים את המצוקים: מרן ראש הישיבה הגאון הגדול חכם שלום כהן זצוק"ל ר"י 'פורת יוסף', נשיא מועצת חכמי התורה ומנהיג הציבור הספרדי השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה בבית החולים והוא בן 91. מסע הלוויה בשעה 14:00 בצהריים מישיבת 'פורת יוסף' בגאולה לסנהדריה

נשבה ארון הקודש: מרן הגאון רבי שלום כהן זצוק"ל נשיא מועצת חכמי התורה
חכם שלום כהן צילום: יעקב כהן

אבי אבי רכב ישראל ופרשיו: בכל שדרות היהדות החרדית בארץ ובעולם יתמות ואבל כבד, עם היוודע הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו לשמי רום של מנהיג הציבור הספרדי, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי חכם שלום כהן זצוק"ל, ראש ישיבת 'פורת יוסף' בירושלים והוא בן 91.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' מספר ימים אחרי צום ט' באב אושפז ראש הישיבה, ומאז הידרדר המצב במהירות בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים שם נאלצו הרופאים להרדימו ולהנשימו. תפילות רבים נישאו ברחבי העולם היהודי לשלומו ולרפואתו, חשובי הרבנים הוסיפו לו את השם 'חיים' כסגולה לרפואה והשם 'חיים שלום בן תופחא מלכה' נישא בפי כל במאות עצרות תפילה לרפואתו. אך למגינת כל לב, בשעה 3:10 לפנות בוקר בלילה שבין ראשון לשני, נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש.

בכינוס בביתו של כל הרבנים וראשי הישיבות של ועד הישיבות\\באדיבות המצלם

עם היוודע הבשורה הקשה תחושת אבל ויתמות ירדה על העולם היהודי; עולם התורה התעטף באבל ויגון כבד בעיצומם של ימי בין הזמנים. בישיבת 'פורת יוסף' בעיר העתיקה בירושלים שם הרביץ תורה ויראה משך עשרות שנים, הוסטה הפרוכת.

פרטים על מסע ההלוויה

מסע הלווית הענק תצא בשעה 14:00 בצהריים מישיבת 'פורת יוסף' ברחוב יוסף בן מתתיהו בגאולה שם יתקיימו ההספדים, ומרן ראש הישיבה זצ"ל ייטמן בבית החיים סנהדריה לצד רעייתו הרבנית יעל כהן ע"ה, בתו של המקובל הגאון חכם מנצור בן שמעון זצ"ל.

מרן הגאון חכם שלום כהן זצ"ל הנהיג את הציבור הספרדי ועולם התורה מאז שנת תשע"ד, מיד אחרי הסתלקותו של מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל נשיא מועצת חכמי התורה. ראש הישיבה נשא בגאון את דגל ההשקפה הצרופה, ורומם את קרנם של בני התורה הספרדים בכל מקום ומקום, היה גם חבר נשיאות ועד הישיבות, לצד העמדת רבבות תלמידים במשך עשרות שנות הרבצת תורה ויראה בישיבת 'פורת יוסף'.

מטעם ועד הישיבות נמסר: "וועד הישיבות מבכה מרה את הסתלקותו לשמי רום של אחד ומיוחד משיירי כנסת הגדולה, הכהן הגדול מאחיו, עמוד התורה והיראה, רבי שלום כהן זצוקללה"ה ראש ישיבת פורת יוסף חבר נשיאות ועד הישיבות בארץ ישראל ונשיא מועצת חכמי התורה, ממוסרי התורה ומעתיקי שמועתה, מופת לרבים ולאלפי תלמידיו הממשיכים את מורשתו הגדולה בהרבצת תורה ומוסרה בכל קצוות תבל. ראש הישיבה זצוק"ל מסר נפשו על קיום התורה והישיבות ושמירתם בחותמם הזך והטהור. עמד בכל עוז לבל ישנו ולו במשהו ממעמד הישיבות הק' וממעמדם של תלמידי הישיבות יחי', ותדיר הי' זועק מעתיר ואף מזיל דמעות בכל התעוררות ונסיון נלוז לפגוע במעמדם. פעילותו בענין זה אשר מיעוטה גלוי ונסתרה רב סייעה רבות לעולם התורה".

'בחדרי חרדים' יעביר כאן בשידור חי וישיר את מסע הלוויה

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד