כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

5 טעויות שיש להימנע מהן בבחירת הרכב הבא שלכם

בחירה של רכב חדש היא צעד מרגש, אך בד בבד גם תהליך לא פשוט כלל. אתם רוצים לבחור בצורה הנכונה ולהשקיע בצורה הנכונה ברכב חדש, שכן מדובר בהשקעה לא מבוטלת שתלווה אתכם ואת המשפחה שלכם לאורך שנים רבות. בשביל לעשות זאת נכון, עליכם להימנע מהטעויות הנפוצות והמזיקות ביותר בתהליך זה - ננסה להכיר אותן בכדי לדעת כיצד להימנע מהן וכיצד לפעול נכון

5 טעויות שיש להימנע מהן בבחירת הרכב הבא שלכם
רכב חדש צילום: פיקסביי

בחירת רכב שלא מתאים לצרכי המשפחה

הטעות הראשונה והבסיסית ביותר בכל מה שנוגע לבחירת רכב חדש, היא חוסר הבנה מספקת של הצרכים שלכם וצרכי משפחתכם בהקשר. היצע הרכבים בשוק כיום הוא עצום, והאפשרויות שבהן תוכלו לבחור רבות מאוד גם אם אתם עובדים עם תקציב מוגבל. בהתחשב בזה, עליכם להתחיל את התהליך בניתוח מדויק של הצרכים שלכם ושל משפחתכם, בהבנה של איזה סוג רכב אתם מחפשים ובאיזה מסגרת תקציב אתם עובדים. רק אחרי שתבצעו את הצעדים ההתחלתיים האלה, תוכלו להתחיל לחפש רכב שמתאים לכם ולמשפחתכם.

 התמקדות בביצועים ולא בהתאמה

מי מאיתנו שאוהב רכבים ואת הנסיעה בהם, בוודאי רוצה להשקיע ברכב עם ביצועים גבוהים שיאפשר לו לנסוע במהירות ובנוחות בכבישי הארץ. ההתמקדות בביצועים אינה שגויה במהותה. אין ספק שאתם צריכים רכב שתוכלו להרגיש בנוח בנסיעה בו, והביצועים הם חלק בלתי נפרד מכך. עם זאת, הביצועים לא חשובים יותר מהתאמת הרכב לצרכים שלכם ושל המשפחה שלכם. גם אם מהירות הזינוק של הרכב או מהירות השיא שלו אינן הגבוהות ביותר בשוק, אך הוא מתאים לנסיעה של משפחה גדולה עם שטח אחסון גדול – הוא כנראה יתאים לכם כרכב משפחתי הרבה יותר מרכבים עם ביצועים טובים יותר על הנייר.

 אי השקעה מספיקה בבטיחות לכל הנוסעים

בטיחות היא פרמטר חשוב ביותר, במיוחד בבחירה של רכב שישמש את כל המשפחה. כיום, ניתן למצוא רכבים עם הפרמטרים הבטיחותיים האיכותיים ביותר בכל סגמנט שתחפשו, בין אם מדובר ברכב משפחתי ובין אם מכונית ספורט. לכם, אם כך, אסור להתפשר על כל דבר פחות מהטוב ביותר בכל מה שקשור לבטיחותכם ולבטיחות כל מי שנוסע ברכב. האם הרכב מתאים לנסיעה של ילדים ולמושבי ילדים? האם כריות האוויר מספיקות ותקינות? מה רמת העמידות של הרכב במבחני ריסוק? על כל השאלות האלה חשוב לענות, גם כשקונים רכב חדש וגם ובמיוחד כשקונים מיד שנייה.

 לשלם מעט בקנייה והרבה בשגרה

בשביל לחסוך עלויות, רבים בוחנים אפשרויות זולות יותר במעמד הקנייה. יתכן שתבחנו רכבים חדשים מדגמים זולים יותר וקטנים יותר שלא בהכרח מתאימים לצרכים שלכם, ויתכן שתבחנו אפשרויות של רכבים יד שנייה או שלישית ומעלה. גם כאן אין שום דבר שגוי מהותית, אבל יש הרבה דברים שצריך להיזהר מהם. קנייה של רכב שלא מתאים לצרכים שלכם באופן מוחלט תוביל לשחיקה מהירה שלו כאשר יידרש לעמוד במשימות שמעל ליכולותיו. קנייה של רכב יד שנייה בלי לוודא את התקינות והבטיחות המוחלטות שלו, תוביל לעלויות גבוהות מאוד של תיקונים לאורך זמן, וכך יצא שכרכם בהפסדכם.

 ויתור על נסיעת המבחן

נסיעת מבחן היא חלק קריטי בתהליך הבחירה של רכב חדש, ואסור לוותר עליה כשאתם רוצים לקנות רכב, בין אם מסוכנות רכב ובין אם מיד שנייה. אתם חייבים להרגיש האם הנסיעה ברכב נוחה לכם, האם הרכב עצמו אכן עומד בפרמטרים היבשים שלו (כמו צריכת דלק למשל), והאם אתם מסתדרים היטב עם הנהיגה בו בתנאים שונים, עם החניה ועם הנסיעה בו כנוסעים שאינם נהגים. לוותר על נסיעת המבחן זו טעות שעולה להרבה מאוד אנשים ביוקר – וכדאי שלא תהיו בצד הטועה.

בחירה מוצלחת!

רכב חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד