כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

להדביק את העתיד: הטפטים חוזרים לאופנה - ובגדול

המילה האחרונה בעולם העיצוב: טפטים בשילוב עם צבע • מותג 'טמבור בוטיק' משווק בישראל מגוון רחב של טפטים מבית גרהאם ובראון • אלו יתרונות מעניק הטפט? • אינפורמטיבי

להדביק את העתיד: הטפטים חוזרים לאופנה - ובגדול
טמבור



שנים ארוכות נחשבו הטפטים לפריט אופנה מתיישן בעולם העיצוב, הרפרטואר העשיר של הצבעים שהציף את השוק, כמו גם השדרוג בעמידותם ובאיכותם ביטלו כמעט לחלוטין את השימוש הביתי בכלי העיצובי המרתק הזה – עד לשנים האחרונות.

כמו במקרים רבים אחרים, שב הטפט בסערה וכבש את עולם העיצוב – אך בפורמט משוכלל ומפואר בהרבה, עם סגנונות ייחודיים, שילובים מרהיבים ואיכות חומרים מנצחת. כמו בכל תחום הקשור לעיצוב הבית – נושאת הדגל בישראל היא 'טמבור' חברת הצבע המובילה בישראל, המשווקת סדרה רחבה של קולקציות מרהיבות עין תחת המותג 'טמבור בוטיק'.

כבכל תחום אחר, לא התפשרו ב'טמבור' על איכות וייחודיות, ובחרו לשתף פעולה בנושא מעודן זה עם גרהאם ובראון (Graham & Brown) – יצרן הטפטים וקישוטי הקיר המוביל בבריטניה.

גרהאם ובראון – דגש על חדשנות

מעט לאחר מלחמת העולם השנייה, בשנת 1946 פתחו הרולד גראהם והנרי בראון את המפעל – שהפך למוביל מהפכת הטפטים בעולם כולו. בשנות השבעים, באמצעות שילוב של טכנולוגיות חדשניות באותה תקופה ושיטות ניהול מהפכניות – החלה החברה למכור מיליוני גלילי טפטים בשנה. בשנת 1984 שווק מותג הדגל של החברה – Superfresco ביותר מ-50 מדינות.

בעשור האחרון, אחראית החברה להתעוררות העולמית המחודשת לשימוש בטפטים, תוך שילובם של מותגי עיצוב בינלאומיים ידועים ביצירת שיתופי פעולה ססגוניים, ומתוך פיתוח קולקציות מיוחדות המותאמות לשילוב עם צביעה רגילה, כחלק מקונספט עיצוב חדשני ובהתאם לטרנד הגלובלי בתחום.

"אנו רואים חשיבות רבה בהכרה שמעניקה המורשת המכובדת שלנו, אך לא פחות חשוב לנו שיעריכו אותנו בזכות החשיבה החדשנית והגישה לעיצוב", מסביר מרק רדפורד, ראש מחלקת העיצוב בחברת Graham & Brown. "אנו שואפים לשלב חדשנות רעננה עם מחויבות ארוכת טווח לשוק, כדי להבין את רצונו של הלקוח בכל הקשור לעיצוב של כל קיר וקיר בבית שלו. אנו רוצים לגרום לאנשים לחשוב בצורה לא שגרתית על הבתים שבהם הם מתגוררים", הוא מסכם על רגל אחת את תורת הטפטים במאה ה-21.



יתרונות הטפט – לא רק בעיצוב

הטפטים מציעים אוסף של דוגמאות מגוונות המעניקות נוכחות ועניין לקירות השונים. הם מותאמים לחלל הנבחר - בין אם מדובר בבית מגורים, בחדר המתנה או בשטח ציבורי אחר. נוכחות הטפטים יוצרת אווירה חמימה ונעימה, זאת כמובן בתנאי שנבחרו הטפטים המתאימים לריהוט ולאביזרים השונים בחדר, ומתוך התחשבות בתנאי התאורה הקיימים בו ובגודלו.

השימוש בטפטים הופך את מגע הקיר לנעים יותר. בנוסף, הטפטים רחיצים וניתן לנקותם באמצעות מטלית לחה. גם בפן העיצובי - הדוגמאות הרבות והמגוונות שקיימות בשוק הטפטים מעניינות ומאפשרות משחק עיצובי רב, אשר קשה עד בלתי אפשרי להשיגו בצביעה רגילה.

גם ברמה הפונקציונאלית השימוש בטפטים פרקטי ומועיל: כשם שטפט יכול להבליט קיר מעוצב, כך הוא יכול להסיט את המבט מקירות אחרים בבית, ובכך לטשטש פגמים ואזורים בעייתיים. כמו כן הוא מגן מפני לכלוך ומסתיר טביעות ידיים ורגליים, בייחוד בחדרי ילדים – הנוטים 'לחבב' את קירות החדר ולקשט אותם.

כיצד בוחרים את הטפט הנכון?

עליכם להתאים את הטפט לאווירת החדר המיועדת, למשל, חדר בנים נוטה באופן טבעי להעדיף צבעי כחול – תכלת, לעומתו, חדר הבנות ייצמד לגוני הורוד –. כך גם בשאר חדרי הבית.

על הטפט להתאים גם לגוני הרהיטים הכבדים הקיימים בחדר, כארון, שולחן או מיטה, באחד משני כיוונים אפשריים: התאמה לצבעי הפריטים או יצירת ניגוד משובב עין. קיימים גם טפטים המיועדים להדבקה על ובתוך רהיטים, כרקע פנימי למדפי ספריה, כגב לדלת או על צדדיו של ארון.

השילוב בין טפט לצבע, מאפשר משחק וגיוון רב יותר. כיום מקובל שלא להסתמך רק על טפט ככיסוי מלא לקירות – אלא ליצור שילוב מרתק של חדר שחלקו צבוע וחלקו מודבק בטפטים. מובן מאליו שיש להתבסס על רעיון עיצובי שייצור מעבר חלק בין הטפט לצבע, כמו גם לדאוג שההשקה בין הצבע לטפט תתמקם בנקודה נוחה, כגון בפינת החדר.

כחלק משירות הלקוחות הייחודי של 'טמבור', מוצע יחד עם מרבית דוגמאות הטפטים גם מגוון וסוגים של צבעים ואפקטים התואמים יחידיו. בעיקר בהסתמך על צבעי מותג העל של 'טמבור' – משפחת הצבעים של סופרקריל. כך למשל מוצע רעיון עיצובי בשם 'קסם עירוני', המשלב טפט Kensington עם סופרקריל מט בגווני סגול ולבן. רעיון נוסף לדוגמה הוא 'טבע פראי', המשלב את טפט Easy Tiger עם גווני פנטזיה מזהב וסופרקריל מט לבן.

שילובים נוספים בסגנונות שונים מוצעים לכל טווח גיל או יעד אפשרי, החל משילובים כבדים יותר המיועדים לסלון וכלה בשילובים קלילים המכילים דמויות וציורים אהובים על ילדים.
ניתן גם לגוון באופן מורכב יותר: לצבוע את הקיר כולו בגוון תואם לטפט, ואז להדביק על חלקו - לפי תכנית מותאמת מראש - רצועות טפט במרחקים שווים, כך ייווצר מראה המדמה קיר מורכב משני טפטים שונים.



טיפים בטפטים:

ולסיום, אי אפשר בלי כמה טיפים על טפטים, לפי המלצותיהם של מומחי 'טמבור': "קודם כל, בבחירת הטפט חשוב מאוד לקחת בחשבון את נתוני התאורה של החדר. בחדרים גדולים, מוארים ושטופי שמש אכן אפשר לבחור כמעט בכל טפט, אך בחדרים קטנים וחשוכים רצוי לבחור בגוון בהיר כדי להרוויח באמצעותו תחושת מרחב".

הטפטים שמשווקת 'טמבור' עמידים בשינויי מזג אוויר ואינם נפגעים בקלות, עם זאת, במידה ובקיר תתפתח רטיבות היא עשויה להשפיע גם על הטפט, לגדל עליו פטרת ולהתקלף, לכן רצוי וחשוב לשמור על ניקיון הטפט, פעולה אותה ניתן לבצע בקלות רבה בעזרת מגבון לח.

ב'טמבור' מוסיפים ומציעים שלא לשכוח לחשב מראש מידות מדויקות של החדר, של מיקומי הקירות, גובה, אורך ורוחב, ואפילו מיקומם המיועד של רהיטים. זאת משום שבהדבקת טפט עשוי להיות משקל עיצובי לכל פריט כבד בחדר, ויש לקחת אותו בחשבון. אם יש לכם די מרץ, רצוי לצלם את החדר ולהיעזר בתמונות בעת בחירת הטפט.

בחרתם לכסות קיר אחד בטפט? התמקדו בקיר הנראה והבולט לעין, ברוב המקרים מדובר בקיר שמול הכניסה לחדר.

והכי חשוב: הדבקת טפט דורשת מיומנות, והיא מחייבת התקנה של איש מקצוע. אל תנסו להיכנס להרפתקה בעצמכם - אם אין לכם את הידע הדרוש לכך.

רוצים להתרשם מהמגוון הרחב של הטפטים, לקבל רעיונות לשילובים עם צבע ולקבל ייעוץ לעיצוב הבית? בואו לבית טמבור המחודש בבני ברק ברחוב מבצע קדש 56ב,

שתהיה לכם עונה מלאת צבע!
טפט טמבור הדבקה גראהם בוטיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד