כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מימון טיפולים רפואיים – כל האפשרויות

הבריאות שלנו ושל משפחתנו היא ללא ספק הדבר החשוב ביותר בחיינו. עם כל חוסר אחר אפשר להתמודד באמונה שלמה, אך עם פגיעה בבריאות קשה הרבה יותר. למרבה הצער, כשאנחנו או מישהו מסביבתנו חולה וזקוק לטיפול רפואי מתקדם, הדבר יכול לעלות לנו לא מעט כסף, וזאת עוד לפני שנדבר על הירידה ביכולת להתפרנס בזמן הטיפולים והליווי שלהם. אז איך אפשר לממן טיפולים רפואיים? ננסה להכיר את האפשרויות השונות

מימון טיפולים רפואיים – כל האפשרויות
מימון טיפולים רפואיים צילום: pixabay.com

בחסות לאומי

טיפולים רפואיים הם לא עסק זול

למרבה הצער, טיפול רפואי לא יכול להגיע בחינם. לתרופות יש מחיר, וכך גם לטיפולים ולעבודה של אנשי המקצוע הרפואיים השונים, והעלויות האלה לא מתבטאות רק בטיפולים המתקדמים והנדירים ביותר. לעתים, את העלויות הגבוהות ביותר נאלץ לשלם על טיפולי כמו טיפולי שיניים, פיזיותרפיה או טיפולים אחרים שנועדו לתת לנו חיים נעימים ובריאים יותר. בכל מקרה, אם אתם זקוקים לטיפול רפואי כלשהו ולא יודעים כיצד לממן אותו – כדאי להכיר את אפשרויות המימון השונות הקיימות היום, בין אם מדובר באפשרויות הרגילות שרובנו מכירים ובין אם באפשרויות "מחוץ לקופסה".

 קודם כל – ביטוח רפואי

מדינת ישראל היא מדינה בה ביטוח רפואי בסיסי הוא חובה לכל אזרח. כולנו חייבים להיות חברים בקופת חולים, וקופת החולים מממנת באופן חלקי או מלא את רוב הטיפולים הנדרשים לבריאות בסיסית ולהצלת חיים. עם זאת, חשוב גם להכיר את סל הבריאות ואת הטיפולים והתרופות הנכללים בו – במידה ואתם זקוקים לתרופה או טיפול שאינם בסל הבריאות, המחיר עשוי להיות יקר מאוד. דרך טובה להתמודד עם הבעיה הזאת היא באמצעות ביטוח בריאות פרטי – שניתן לעשות דרך חברות הביטוח או במידה והדבר כלול בתנאי ההעסקה במקום העבודה.

 האם יש חסכונות בהם ניתן להשתמש?

אם אתם זקוקים לתרופה או טיפול שאינם בסל הבריאות, זה הזמן לבחון כמה כסף ניתן להשקיע בדבר מהחסכונות שלכם. נכון שלבריאות אין מחיר, אבל עדיין צריך להיות מסוגלים לשים אוכל על השולחן לכל בני הבית, ולכן חשוב להתנהל באחריות גם בבדיקה מעמיקה של החסכונות שלכם ושל משפחתכם. לעתים, יהיו פיצויים שונים או קרנות השתלמות שיהיה ניתן לפתוח בשביל לקבל תזרים מהיר של כסף – ושווה לבחון אם זה המצב גם אצלכם, מול חברת הביטוח שלכם.

 כדאי לבחון אפשרויות סיוע וגמ"ח

קהילות רבות מפעילות גמ"חים וקרנות סיוע שונות שמיועדות בדיוק למצבים בריאותיים ייחודיים ויקרים. שווה לבחון גם את האפשרויות האלה, במידה ואתם זקוקים לטיפול שאינו בסל הבריאות והחסכונות שלכם לא מספיקים למימון הטיפול. יתכן שתמצאו שניתן לקבל סיוע די צורככם בצורה די פשוטה, ובכל מקרה כדאי לבחון גם סיוע חלקי שניתן על ידי קרנות הסיוע והעמותות השונות בתחום.

 אם צריך, אפשר לנסות לקחת הלוואה

במידה ואתם עומדים מול שוקת שבורה, ובחנתם את כל אפשרויות המימון אך לא מצאתם את המשאבים הנחוצים עבור הטיפול או התרופה הנחוצים לכם, הגיע הזמן לבחון ברצינות אפשרות של הלוואה. במצבים בריאותיים קיצוניים צריך לבחון אפשרות של הלוואה מיידית שיכולה לספק רווחה מידית לכם ולמשפחה שלכם, ולאפשר לכם לעמוד בעלויות הרפואיות בלי לפגוע בשגרת החיים שלכם באופן קיצוני. הלוואות מסוג זה הן אפשרות שכדאי מאוד להכיר במצבים בהם האפשרויות האחרות מוצו, שכן הן יכולות להיות ההבדל בין חיים למוות, פשוטו כמשמעו.

 כסף לא יכול להיות מכשול בדרך לבריאות

כסף לא קונה אושר ולא קונה משפחה או אהבה, אבל בעולם שלנו הוא בהחלט יכול לקנות בריאות טובה. אסור לשכוח את זה, וחשוב להכין את עצמנו למצבים בהם נהיה זקוקים לסכומי כסף גדולים בכדי לשמור על הבריאות שלנו או של משפחתנו.

* כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

טיפולים רפואיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד