כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תשקלו בעצמכם

נתב"ג הופך לדיגיטלי: המהלך החדש שצפוי לפתור את העומסים

הדיגיטציה בנמל התעופה בן גוריון: קיוסקים חדשים לשימוש עצמי של הנוסעים, שיבטלו את הצורך בבידוק הביטחוני הראשוני, בנוסף, הנוסעים יוכלו להדפיס את התג והמדבקות למזוודות, שאותן הן יוכלו לשקול לבד ולשלוח ישירות לבטן המטוס

נתב"ג הופך לדיגיטלי: המהלך החדש שצפוי לפתור את העומסים
עובדים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתחילת שנת 2023 יהפוך נמל התעופה בן גוריון לנמל תעופה דיגיטלי. רשות שדות התעופה תשיק קיוסקים חדשים לשימוש עצמי של הנוסעים בהשקעה של מעל לשני מיליון שקלים לשלב הראשון באמצעים דיגיטליים לשימוש הנוסעים וכדי להתאים את התשתיות לרמת השירות החדשה בדרכם של הנוסעים לחו"ל.

עמדות לשימוש עצמי (הקיוסקים) חדשות ומתקדמות יועמדו בנתב"ג לשירות הנוסעים בהן משקל לשקילת המזוודות, אפשרות חיוב למשקל היתר שנקבע על ידי חברות התעופה, הדפסת התג והמדבקות למזוודה ("באג טאג") בכדי לאפשר לשליחה עצמאית של המזוודה לבטן המטוס. 

תג המזוודה יסרק בסמוך למסועי השליחה העצמאית (ה"דרופ אוף") ולאחר סריקת הקוד - המזוודה תישלח ישירות לבטן המטוס.

בימים הקרובים יורחב אזור הבידוק של כבודת היד כדי לשפר ולקצר את זמני העמידה בתור בבדיקה הביטחונית של כבודת היד. באולם היוצאים יוספו טכנולוגיות נוספות על 24 עמדות בידוק כבודת יד שירחיבו את השימוש המהיר במתחם.

ע"פ הנתונים, כיום למעלה מ-50 אחוז מהנוסעים מעדיפים לעשות צ'ק אין און ליין. הטכנולוגיות המתקדמות יאפשרו להעניק לנוסעים שירות עצמאי מגוון ומורחב של שירותים. 

עם הוספת עמדות ה"טאץ' אנד פליי" הנוסעים הטסים לחו"ל יעברו ביטחון רק לאחר ביצוע הליך הרישום לטיסה (הצ'ק אין), או רישום לטיסה מכוון מהבית (און ליין) או לחליפין רישום לטיסה בקיוסקים העצמאיים שיותקנו באולם היוצאים.

עיקר תהליכי היציאה מהארץ יבוצעו כאמור און ליין ובאמצעים דיגיטליים, תוך מקסום הנוחות והנגישות לנוסעים.

מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי הוסיף כי: "יעד מרכזי לרשות הינו שיפור השירות לנוסע באופן מיידי, ובראייה ארוכת טווח מעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם מסוגו בעולם". 

 

 

עומסים נתב"ג מזוודות תורים שדה התעופה טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד