ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

האיראנים מאיימים: "אם סוריה תותקף - ישראל תבער"

הרמטכ"ל האיראני מאיים: "אם סוריה תותקף האש תגיע גם אל הציונים" • צרפת מבקשת לעכב התקיפה • דו"ח בריטי: בריטניה רשאית לתקוף את סוריה גם ללא אישור של האו"ם

צילום: צבא ארה"ב
צילום: צבא ארה"ב



אירופה מנסה לעכב את התקיפה הצפוייה בסוריה, איראן מתערבת ומאיימת.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד מבקש היום לעכב את התקיפה וטוען שפתרון פוליטי הינו עודנו המטרה הסופית לגבי סוריה.

עם זאת, הוא הדגיש שניתן יהיה להשיג פתרון מסוג זה רק אם הקהילה הבינלאומית תוכל לשים סוף להרג ולתמוך בצורה טובה יותר באופוזיציה לבשאר אסד.

"יש לעשות הכול לכונן פתרון פוליטי אבל זה יקרה רק אם הקואליציה תוכל להצטייר כאלטרנטיבה בעלת הכוח ההכרחי, במיוחד הצבאי", אמר הולנד לכתבים לאחר פגישה שערך עם אחמד ג'רבה, ראש "הקואליציה הלאומית הסורית", ההנהגה הפוליטית של האופוזיציה.

"אנחנו נשיג זאת רק אם הקהילה הבינלאומית תוכל להפסיק באופן זמני את ההסלמה באלימות, שהמתקפה הכימית היא רק דוגמה אחת שלה", אמר הולנד.

גם בריטניה אינה מהרת לתקיפה ומבקשת לבחון שוב את העניין. היום יתכנס הפרלמנט הבריטי לדון בתגובה הראויה למתרחש בסוריה.

מפלגת הלייבור דורשת מהממשלה לא רק לקדם פעולה דרך מועצת הביטחון, אלא גם להביא לדיון בפרלמנט בלונדון דו"ח ראשוני של פקחי האו"ם לפני קבלת החלטה לתקיפה.

בתוך כך, ועד המודיעין הבריטית הציגה דו"ח בפני הממשלה ועתידה להציגו גם בפני הפרלמנט. "ניתן להצדיק מבחינה משפטית מתקפה צבאית על מטרות ספציפיות", נאמר בו.

יתר על כן, בריטניה טוענת כי היא רשאית מבחינה חוקית לתקוף צבאית את סוריה גם באם מועצת הביטחון של האו"ם לא תאשר לה.

איראן מאיימת

תוך כך הרמטכ"ל האיראני, הגנרל חסן פירוז אבאדי, אמר לכלי תקשורת בארצו כי "ארה"ב עשתה שגיאה גדולה כשהחליטה להתערב ולפגוע במדינות מוסלמיות, אם סוריה תותקף האש תגיע גם אל הציונים", כך מדווח היום (ה') האתר "אלבואבה" הערבי.

לדברי הרמטכ"ל, ישראל תישא בתוצאות של תקיפה. "הציונים יהיו המפסידים הראשיים מתקיפה אמריקאית באיזור".

גם יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לארג'יאני, איים ואמר שבכל מקרה של תקיפה של המערב יש לזכור שגם "ישראל נמצאת באיזור" והיא תבער.

בנוסף, האשים יו"ר הפרלמנט כי התקיפה בסוריה היא בלתי חוקית על פי החוק הבינלאומי. "המערב אולי מסוגל להתחיל פעולה צבאית בסוריה אבל אין לו כל יכולת לסיים אותה", אמר יו"ר הפרלמנט
סוריה איראן אירופה תקיפה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד