כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אוסטרליה זועמת

הטרוריסט שחיפש "ישראלים ולא מערביים" ישתחרר לפני הזמן שנקבע

עומר פאטק, בכיר אל-קאעידה באינדונזיה, שתכנן את סדרת הפיגועים בהם נהרגו 202 בני אדם רובם תיירים מערביים, רבים מהם מאוסטרליה, ונעצר בפקיסטן ב-2011, ישוחרר מוקדם יותר מהעונש שנקבע לו. אוסטרליה זועמת על כך

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Hassan Jedi/Flash90

עומר פאטק, בכיר אל-קאעידה באינדונזיה, שתכנן את סדרת הפיגועים באי הנופש בהם נהרגו 202 בני אדם רובם תיירים מערביים רובם מאוסטרליה, ישוחרר לפני תום ריצוי עונש המאסר. ב-21 ביוני 2012 גזר בית משפט באינדונזיה עונש מאסר של 20 שנות מאסר בגין רצח והכנת פצצות. הוא נמצא אשם בכל שש האשמות, שכללו מעורבות במתקפות נגד כנסיות בערב חג המולד בשנת 2000.

במהלך המשפט "התנצל" הטרוריסט פאטק בפני משפחות הקורבנות וטען שהוא "רק ערבב את הכימיקלים". פאטק גם הצהיר כי מטרתו תמיד הייתה "ישראליים" ולא "מערביים". 

אוסטרליה הגיבה לחדשות על השחרור המוקדם החודש של הטרוריסט שהיה אמור להשתחרר בשנת 2032, ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניז, אמר כי אזרחיו "עצובים מאוד" לשמוע את החדשות שהאיש האחראי לפיגועי באלי ב-2002 ירצה עונש מאסר קצר יותר. עומר פאטק נידון ל-20 שנות מאסר ב-2012 על תפקידו בהפצצות שהרגו יותר מ-200 בני אדם, 88 מהם הם אזרחי אוסטרליה.

אינדונזיה מעניקה לעתים קרובות הפחתת עונש לאסירים בחגים חשובים כמו יום העצמאות של המדינה, שהיה ביום רביעי האחרון. "בזמן שהותו בכלא, הוא התנהג יפה והוא מתחרט על עברו הרדיקלי שפגע בחברה ובמדינה והוא גם התחייב להיות אזרח טוב", נמסר ממשרד זכויות האדם במדינה. משרד המשפטים של אינדונזיה חייב לתת אישור סופי לשחרורו.

אינדונזיה באלי פיגועי טרור אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד