כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
רעש בעוצמה גבוהה

חרק נכנס לתוך תעלת השמע והתיישב על עור התוף

גברת בשנות ה-70 לחייה שסבלה מרעש בעוצמה גבוהה מאד ותחושת עקצוץ וגירוי עז בתוך האוזן שלה, גילתה כי חרק נכנס לתוך האוזן. הרופא המטפל שלף אותו בניסיון הראשון, ללא הרדמה

חרק נכנס לתוך תעלת השמע והתיישב על עור התוף
החרק שנשלף מהאוזן צילום: בית חולים לניאדו

למחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו בנתניה, הגיעה גברת בשנות ה-70 לחייה, הסובלת מרעש בעוצמה גבוהה מאד ותחושת עקצוץ וגירוי עז בתוך האוזן שלה. למחלקה נקרא הרופא התורן ממחלקת אא"ג - ד"ר ג'יי וולגלרנטר, המנהל את יחידת אא"ג ילדים. ד"ר ג'יי ביצע תשאול קצר של האישה והבין כי חרק נכנס לתוך תעלת השמע והתיישב על עור התוף.

מדובר בתופעה נדירה, הטיפול הניתן לה בדרך כלל, מתחיל בשפיכת נוזל הרדמה לתוך האוזן, בכך הורגים את החרק ומאלחשים את הכאב. אולם, הגברת הינה בעלת רגישות לחומרי הרדמה ועל כן היה בלתי אפשרי לבצע את הטיפול הראשוני. ד"ר ג'יי החדיר מצלמה לתעלת השמע, אבחן את מיקומו של החרק הטורדני והודות לניסיון הרב שלו שלף אותו בניסיון הראשון, לאחר מאבק לא קל מצד החרק. כל זאת, בוצע ללא הרדמה כלל, כשהאישה לא זזה, למרות משק כנפי החרק על עור התוף שלה ותחושת הכאב.

ד"ר ג'יי סיפר "אחת לכמה שנים, אני מקבל טלפון באמצע הלילה, עם צרחות אימים של מטופל או מטופלת, שחרק נכנס לתוך האוזן שלהם. לפעמים זה מרגיש כאילו המטופלים עוברים התקף פסיכוטי. צריך להבין שחרק שמתיישב על עור התוף מייצר רעש בעוצמה גבוהה מאד, לצד תחושת גירוד/דגדוד/עקצוץ קשה. זה פשוט בלתי נסבל"

"במקרה הזה, הגיעה אלי אישה מחדר המיון, עם תלונה שלפני כארבעה ימים נכנס לאוזן שלה חרק, ולמרות המצב היא מצליחה לשמור על שלווה ורוגע, אין לי מושג איך, השלווה והרוגע שלה היו כלי טיפולי משמעותי. אילולי היא הייתה כה שלווה, אני בספק גדול אם הייתי מצליח להוציא את החרק מתוך האוזן, בגלל הרגישות לחומרי הרדמה. הסכנות הכרוכות בכניסת חרק לאוזן, מלבד הסבל הכבד, הם זיהום, אובדן שמיעה ועוד. זה משהו שאני לא מאחל גם לשונאים שלי. אני שמח שהצלחתי לבצע את שליפת החרק מהאוזן ומאחל לגברת בריאות שלמה".

בית חולים לניאדו אוזן רופא הרדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד