כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ימנע זליגה?

במקום כהנא: שקד והנדל מציגים מועמד חדש

לאחר החלטתו של השר לשירותי דת לשעבר לעבור ל'מחנה הממלכתי', במפלגת 'הרוח הציונית' מציגים היום דמות חדשה מהציונות הדתית במקומו של כהנא - בתקווה שהמהלך יביא מצביעים מהמגזר הדתי-לאומי. מי שבינתיים נותר בחוץ: ראש רשימת 'הבית היהודי'

במקום כהנא: שקד והנדל מציגים מועמד חדש
אמיתי פורת צילום: צילום מסך

למרות התחזיות העגומות בסקרים, במפלגת 'הרוח הציונית' בראשות השרים איילת שקד ויועז הנדל עדיין לא מרימים ידיים ומכריזים היום (ראשון) על צירופו של מועמד חדש, כזה שאולי יעזור להם להתרומם מעל לאחוז החסימה.

מדובר במזכ"ל הקיבוץ הדתי לשעבר אמיתי פורת, שיוצב במקום השלישי ברשימה במקומו של שר הדתות לשעבר מתן כהנא, שנטש ל'מחנה הממלכתי', מה שהוביל לחשש בקרב המפלגה שיחד איתו יעברו עוד מצביעים מהציונות הדתית.

"אני שמח היום להצטרף לרוח הציונות, הבית של הציונות הדתית והימין הערכי", אמר במסיבת העיתונאים שנערכה בכפר המכבייה. לדבריו, "יותר מתמיד אנחנו נדרשים להשיב את הרוח הציונית. המשימה שלקחנו על עצמנו אנשי הציונות הדתית היא להיות הגשר המחבר את כל חלקי העם".

יו"ר הרשימה שקד בירכה את אמיתי, שבעבר הביע תמיכה ב'ימינה', על הצטרפותו למפלגה, והתייחסה גם למצב המפלגה בסקרים: "יש כאלה שמסתכלים על הגודל שלנו בסקר כזה או אחר. ואם יש משפט אחד שמגדיר את הכוח שלנו, זה המשפט שהפך לכותרת עלון השבת שהוציא לאור הרב חנן פרות ז"ל: מעט מן האור- דוחה הרבה מהחושך".

אמיתי, שאביו הרב חנן פורת זצ"ל היה ממובילי תנועת 'גוש אמונים' ביו"ש וכח"כ מטעם 'האיחוד הלאומי', כיהן עד לאחרונה כמזכ"ל של גוף שאיגד קיבוצים דתיים. בסך כל התנועה יש כ-15 אלף בעלי זכות הצבעה, כך שלא ברור מה הערך האלקטורלי שהוא מביא למפלגה.

מי שבינתיים נותר מחוץ לרשימה הוא ראש עיריית גבעת-שמואל יוסי ברודני, יו"ר רשימת 'הבית היהודי' לכנסת, שניהל עד לאחרונה מגעים עם שקד ועדיין לא ידוע באיזה מתכונת, אם בכלל, ירוץ בבחירות.

מפלגת הרוח הציונית איילת שקד מתן כהנא יועז הנדל בחירות לכנסת ה-25 אמיתי פורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד