י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אין אמונה באובמה: קונספירציה או טיפשות

האם ברק אובמה הוא שוטה או גרוע מכך - מתואם עם הממשל הסורי? • אוסדיטשר לא מבין את ההיגיון האמריקני, ומפיק את הלקחים למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים

אין אמונה באובמה: קונספירציה או טיפשות

בימים אלה מתנהל מו"מ חשאי בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית, ובו בעצם נקבעים העקרונות של "הסכם השלום" העתידי. באופן מפתיע דבר אינו זולג מדיונים אלה, אשר מתנהלים במעטה של חשאיות, אף שמדובר על ויתורים כואבים כגון החזרת שטחים, חלוקת ירושלים, הכנסת נשק לרשות ועוד.

ישראל, אשר נמצאת בכל יום בסכנה קיומית - העלתה את חששותיה, ומיד נשלח רמטכ"ל הצבא האמריקאי להרגיע ולהתחייב כי במידה ותפרוץ מלחמה במקרה הרע, או, במקרה הטוב - לא יעמדו הפלסטינים בהסכמים, ארצות הברית תתמוך בישראל ותהווה רשת ביטחון.

לכאורה, כאשר המעצמה הגדולה בתבל מודיעה על מתן רשת ביטחון - אין מה לחשוש. אלא מה, בעיה אחת קטנה: ארה"ב כבר מזמן הפסיקה לעמוד בהבטחותיה, והסיכוי שבמקרה הצורך היא תצא להגנת ישראל מעבר לדיבורים - קלוש ביותר.

הנשיא אובמה היישיר מבט לפני כמה שבועות לכלל העולם, והודיע כי במידה וארה"ב תגלה כי בסוריה נפגעו אזרחים בגז עצבים, הדבר יהווה חציית קו אדום ולא יהיה מנוס מפעולה אמריקאית, שכן ארצות הברית הנה "השוטר והמצפון" של העולם, כך ממש!

לכאורה הבטחה מפורשת וברורה שאינה משתמעת לשתי פנים. עד שהתגלה לכולם מהי "אמריקה החדשה" - הבטחות לחוד ומעשים לחוד. במשך תקופה לא מבוטלת ברור היה כי בסוריה נהרגו אלפי אנשים מגז, אך למרות הציפייה כי הנשיא אובאמה יקיים הבטחתו, פועל הוא בעצלתיים ומהשפה ולחוץ בלבד.

בימים האחרונים הוציא הממשל האמריקאי הודעה פומבית, כי בכוונתו להפציץ את דמשק מספינות ומטוסים, תוך שבפועל מקנים האמריקנים לאסד זמן יקר מפז להתארגנות הן מבחינת ממשלו והן מבחינת הצבא.

מהתנהלות זו עולות שתי אפשרויות - הראשונה, האמריקאים איבדו את שפיות דעתם, והם מודיעים לנשוא המתקפה כי הם מתכוונים לעשות זאת בימים הקרובים...

השנייה (שמבחינת ישראל גרועה יותר) – הממשל האמריקאי מתואם באופן מלא עם הממשל הסורי, תוך שה"מכה" שתונחת על הסורים תהא על מנת להשתיק את העולם ולהוציא את הנשיא האמריקאי מהפלונטר שהכניס אליו את עצמו בהבטחת "הקו האדום".

הבעיה ששתי האופציות מוכיחות בעליל כי בהסכם הישראלי הפלסטיני אין לקחת סיכונים או להסתמך על הבטחות אמריקאיות, אשר הוכחו בפועל שאינן שוות את הנייר שעליו הן כתובות.
הסכם שלום סוריה נשק כימי אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד