כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שנה"ל תיפתח כסדרה?

למרות דרישת ליברמן: לפיד התערב במו"מ עם המורים והודיע על התקדמות

ראש הממשלה יאיר לפיד התערב שוב במו"מ עם המורים ושוחח על כך עם כל המעורבים, לאחר סיום פגישת המו"מ כתב לפיד כי שמע על התקדמות | הבוקר קרא שר האוצר לא להתערב במו"מ: "אנחנו לא זקוקים לא למשקיפים ולא למשגיחי כשרות" כתב ליברמן

למרות דרישת ליברמן: לפיד התערב במו"מ עם המורים והודיע על התקדמות
לפיד וליברמן צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

פגישת משא ומתן שהתקיימה היום (ראשון) בין האוצר להסתדרות המורים הסתיימה בשעות הערב ופגישה נקבעה גם למחר. מהצדדים נמסר: "הייתה פגישה עניינית, עדיין אין הסכמה מלאה על מתווה". בנוסף משרד האוצר ביקש מפרקליטות המדינה לפנות באופן מידי לבית הדין לעבודה כדי למנוע את השביתה הצפויה ב-1.9.

במקביל, ראש הממשלה יאיר לפיד התערב במשבר עם המורים למרות בקשת שר האוצר אביגדור ליברמן ושוחח היום עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד ומסר כי הוא שמע על התקדמות במו"מ מול משרד האוצר. 

תחילה נפגש ראש הממשלה יאיר לפיד עם שר האוצר אביגדור ליברמן. השניים דנו בסוגיות העומדות על הפרק ובדרכים בהן ניתן למצוא פתרונות לפתיחת שנת הלימודים הקרובה, כסדרה ובמועדה. בהמשך, שוחח ראש הממשלה עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. שיחתם מתקיימת בהמשך לפגישה שהתקיימה ביום רביעי האחרון עם שרת החינוך וצמרת משרד החינוך. לאחר מכן, שוחח רה"מ לפיד עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, אחריה מסר כי שמע ממנה על התקדמות המו"מ.

מוקדם יותר, בשעות הבוקר כתב שר האוצר אביגדור ליברמן נגד התערבות ראש הממשלה יאיר לפיד במו"מ בין משרד האוצר להסתדרות המורים. "הבהרתי במפגש אצל רה"מ עם שרת החינוך כי מי שינהל את המו״מ על הסכם שכר הוא אך ורק הממונה על השכר במשרד האוצר", כתב ליברמן והוסיף: "אנו לא זקוקים לא למשקיפים ולא למשגיחי כשרות".

"אני מאוד מעריך את הדאגה הכנה שלכם לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר", כתב ליברמן בנוגע לחברי הממשלה שקראו ללפיד להתערב במו"מ. "אני מציע שאישים פוליטיים שנמצאים קצת יותר מחודשיים לפני תקופת בחירות ישאירו את ניהול המו״מ לדרגים מקצועיים בלבד, נטולים שיקולים זרים".

"אכן יש פערים אמיתיים עקב גישות שונות ברמה העקרונית. הדגש ששמה הסתדרות המורים הוא על ותק ובמשרד האוצר הדגש הוא על מצוינות. בסוף יש לזכור כי מדובר בכסף ציבורי ומישהו גם חייב לשמור על הקופה. עלות ההצעה שהונחה היא מעל 4 מיליארד שקלים וזה בהחלט סכום מכובד שיודע לתת מענה לצרכי המערכת".

הסתדרות המורים אביגדור ליברמן יפה בן דוד יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד