כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המשבר בהייטק מחריף

בצל הפרשיות האחרונות: החברה מפטרת כ-100 מעובדיה

אחרי שנתיים בהן מתמודדת חברת הסייבר NSO עם משבר מחריף חברת הסייבר ההתקפי אישרה כי חוליו יתמקד בפעילות המיזוגים והרכישות וה-COO ירון שוחט יקבל עליו את הניהול היומיומי בחברה. בנוסף מפטרת החברה 100 מתוך 750 עובדיה. 

בצל הפרשיות האחרונות: החברה מפטרת כ-100 מעובדיה
תוכנת הריגול NSO צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הצרות בהייטק לא מדלגות על חברת NSO והחברה מפטרת כ-100 עובדים, כך פורסם ב-tech12 של N12. לפני הפיטורים העסיקה NSO כ-750 עובדים. מהחברה נמסר ש"החברה תצא למהלך התייעלות ורה ארגון על מנת להתאים את עצמה לאתגרים הבאים. כחלק מזה יפוטרו כ-100 עובדים, שלו חוליו יפנה את תפקידו כמנכ"ל על מנת להמשיך ולהתמקד בתהליכי המיזוג ומכירת החברה. ירון שוחט שמילא מגוון תפקידים בהנהלת החברה בארבע השנים האחרונות יוביל את החברה ואת מהלך רה-הארגון וההתייעלות".

NSO, חברת הסייבר ההתקפי מהרצליה מתמודדת בשנתיים האחרונות עם משבר שהולך ומחריף, ששיאו התרחש בנובמבר האחרון עת הוכנסה החברה יחד עם קנדירו לרשימה השחורה של הממשל האמריקאי. הפעילות של שתי החברות, נכתב אז בהחלטה, מנוגדת לאינטרס הלאומי של ארה"ב.

מאז חשף הניו יורק טיימס שלמרות הצעד הקיצוני הזה, ה-FBI דווקא ניהל בזמנו מגעים מתקדמים לרכישת רוגלת פגסוס של NSO ונציגי הסוכנות אף ביקרו בישראל לשם כך. עם זאת, הצעד האמריקאי להכנסת החברות עורר לא מעט חשש במסדרונות משרד הביטחון הישראלי, ובדצמבר הוציא אגף הפיקוח על הייצוא הביטחוני (אפ"י) במשרד הביטחון נוסח חדש שמהדק את הפיקוח על יצוא סייבר - ושבענף טוענים כעת כי חונקות את הפיתוח בתחום הסייבר ההתקפי.

לאורך השנים נקשר שמה של החברה מהרצליה בלא מעט פרשיות בעייתיות. מרצח עיתונאי הוושינגטון פוסט ג׳מאל קשקוג׳י בידי יורש העצר הסעודי, דרך שחיתות ממשלתית במקסיקו ועד איתור הרוגלה שלה על טלפונים של עיתונאים, אקטיביסטים ומתנגדי משטר בעשרות מדינות בעולם. בין לבין היא גם נתבעה על ידי פייסבוק (היום מטא) בגין פריצה לווטסאפ.

פה ושם ניסו ב-NSO להגן על שמם הטוב או לפחות להראות נכונות ללמוד ולהשתפר, בין השאר באמצעות הודעה על מינוי "ועדת אתיקה" וכינון תקנון. אולם כל אלה לא עזרו לה כשהתפרסמו עוד ועוד חשיפות תקשרותיות שאתרו בכל פעם את הרוגלה המפורסמת שלה על מכשירי טלפון חדשים, מהודו ועד ספרד. גרסה מרוככת של תוכנת פגסוס, המכונה סייפן, נמצאת בשימוש משטרת ישראל

NSO פיטורי עובדים הייטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד