כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
גן החיות נמשך

חלקי רגל וציפורן של ציפור באפונה הקפואה

לאחר הפרסום על שבלול, עכבר ונחש שנמצאו באריזות של מוצרי סנפרוסט, מסתבר כי לקוחה התלוננה שמצאה לפני כחודשיים בשקית של אפונה קפואה חלקי ציפור. החברה ככל הנראה לא דיווחה על המקרה למשרד הבריאות

חלקי רגל וציפורן של ציפור באפונה הקפואה
מוצרי סנפרוסט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקוחה מבועתת של 'סנפרוסט' גילתה ציפורן וחלקי רגל של ציפור בשקית של אפונה קפואה. הציפורן התגלתה ב-12 ביוני, השבלול התגלה בתחילת יולי, העכבר בתחילת אוגוסט ופיסת הנחש התגלתה כעת. לא ברור אם צבר המקרים הוא מקרי או מעיד על תקלת בקרת איכות חמורה במפעל השייך לתנובה ובעיה בזיהוי גופים זרים במארזים. החברה ככל הנראה לא דיווחה על המקרה למשרד הבריאות, כך דיווח אתר Ynet.

"התקשרתי לסנפרוסט אחרי שהילדה שלי גילתה את הציפורן וחתיכת הרגל המחוברת אליה בצלחת והקיאה", סיפרה האשה תושבת רמת השרון. "לא ביקשו ממני את השקית לבדיקה ולכן אני מניחה שלא פנו למשרד הבריאות או הכריזו על ריקול. אמרו לי בסנפרוסט שיפצו אותי בשלוש אריזות חלופיות, למרות שלטענתם ייתכן שזה חלק של תרנגולת שהיה בסיר ולא בשקית עצמה. אבל ברור שלא היה שום ציפורן בודדת של עוף בסיר בו בישלתי לילדה שלי אפונה בלבד" סיפרה ל-Ynet.

בתוך כך, משרד הבריאות כפה על 'תנובה' להכריז על ריקול על שעועית ירוקה חתוכה אחרי שבאחת מאריזות המוצר נתגלתה פיסת נחש. זה קרה שבועיים אחרי שהתגלה ראש של עכבר בשעועית עדינה של סנפרוסט וכחודש אחרי שהתגלה שבלול באפונה של החברה, כשהמקרה האחרון לא דווח למשרד הבריאות. 

ד"ר מרינה צדקין-תמיר, מומחית לבטיחות מזון, המכללה האקדמית רמת גן התייחסה בראיון לרשת ב' ואמרה כי "במדינות מפותחות המפעל הזה היה צריך להיסגר לפני חודש, כשגילו פעם ראשונה חלקי עכבר. זה מזעזע לכל הדעות". לדבריה, "אנחנו צריכים לחשוב לפני שקונים מוצרים. אנחנו צריכים לקנות יותר בתפזורת, פחות בפלסטיק ופחות לסמוך על מוצרים עטופים".

מהחברה נמסר בתגובה: "אנו פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

ציפור אפונה שעועית ירוקה סנפרוסט תנובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד