כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הנחיות לבאים

משרד החוץ האוקראיני קורא לא להגיע לאומן, אך לא ימנע כניסה

משרד החוץ האוקראיני קורא לחסידים "להימנע מהעלייה לרגל המסורתית לאומן", כדי "לחגוג את ראש השנה היהודי", אך לא ימנע זאת ופרסם הנחיות לאלו שבכל זאת יבחרו להגיע

משרד החוץ האוקראיני קורא לא להגיע לאומן, אך לא ימנע כניסה
אומן ראש השנה צילום: משטרת אוקראינה

משרד החוץ האוקראיני מפרסם לקראת ראש השנה תשפ"ג שורת הנחיות לחסידים שיתעקשו להגיע למרות הלחימה לאומן ומורה באופן עקרוני כי "החסידים מתבקשים לא להגיע לאומן לראש השנה עקב התוקפנות הצבאית המתמשכת", אך פרסם הנחיות לאלו שבכל זאת יגיעו, כשהצפי הינו להגעתם של 10,000 מתפללים.

בהודעה נאמר כי "התוקפנות הצבאית המתמשכת בקנה מידה מלא של רוסיה נגד אוקראינה, והתקפות הרקטות המסיביות התמידיות על ישובים אוקראיניים, תשתיות אזרחיות ותחבורה, חבלה והתגרות מצד הפולשים, לא מאפשרות להבטיח את שלומם של אזרחים זרים בשטח אוקראינה" נמסר משרד החוץ האוקראיני.

אך משרד החוץ הודיע על הנחיות לבאים: "המשרד מייעץ לחסידים שיתעלמו מהקריאה לא לבוא, וקורא ללמוד ולהכיר את המצב באוקראינה אם תקבלו החלטה לבקר באומן בניגוד להסתייגויות אלו, יש לקחת בחשבון שבאוקראינה יש משטר צבאי הקובע מספר תקנות נוספות, כולל הגבלת חופש התנועה, עוצר, סיורים מתוגברים, איסור על הגעה למקומות שונים והתכנסויות המוניות, וכן ענישה נגד אנשים שאינם עומדים בהוראות".

כמו כן נאמר, כי "מומלץ לעולי הרגל לקחת בחשבון את הקושי של התחבורה היבשתית עם עיכובים משמעותיים אפשריים בתנועת הרכבות עקב הפגזות מסיביות של תשתית התחבורה, היעדר מקומות להגנה אזרחית במקום שהותם באומן, היעדר צוותי רפואה ומוסדות רפואיים מספיקים למתן טיפול רפואי לעולי רגל".

בתוך כך, שלומי אלישע, סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה, אומר ל'בחדרי חרדים': "אנו קשובים לרחשי השטח, נכון לעכשיו אנו מתארגנים כרגיל לקיבוץ ראש השנה, ושמים דגש על היערכות בצורה הבטוחה ביותר עקב המצב הביטחוני הרגיש במדינה, בסופו של דבר ההחלטה היא של ממשלת אוקראינה ואנו נכבד כל החלטה מצידם, צריך להרבות בתפילה שאוקראינה תנצח את המערכה והשקט והשלום ישובו למדינה".

כמו כן קורא אלישע לבאים לאומן: "אנו עוקבים אחר ההתפתחויות ונערכים בהתאם לחוק הצבאי וחוקי המדינה ומכבדים כל החלטה של הרשויות וממשיכים בתפילות למען הניצחון של אוקראינה במערכה, וכמו כן אנו קוראים לציבור השוהה באוקראינה בזמנים אלו, להקשיב לחוקים ולכבד את חוקי המדינה".

ראש השנה באומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד