י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"צער עמוק"

הקשת הפוליטית סופדת לחכם שלום זצוק"ל

נשיא המדינה ספד הבוקר לחכם שלום כהן: "‏אני אבל על לכתו מעימנו של ראש הישיבה הדגול חכם שלום כהן". ראש הממשלה יאיר לפיד: "אני שולח תנחומים למשפחתו, לתלמידיו ולכל מוקרי זכרו". ראש הממשלה לשעבר נתניהו: "אני דואב עמוקות עם המוני בית ישראל על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה"

הקשת הפוליטית סופדת לחכם שלום זצוק"ל
חכם שלום זצוק"ל עם נשיא המדינה צילום: בית הנשיא/שלומי כהן

פטירתו של ראש ישיבת פורת יוסף ונשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום הכהן זכר צדיק וקדוש לברכה בן 91 שנים בפטירתו הביאה את כל הקשת הפוליטית להספיד ולהביע תנחומים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם: "אני אבל על לכתו מעימנו של ראש הישיבה הדגול חכם שלום כהן זצ"ל. לצד גדלותו בתורה, הוא היה מנהיג רוחני שהוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב בישראל ובעולם היהודי. נפגשנו פעמים רבות, וצר לי שהשנה לא אזכה לקיים המסורת ולבקר אותו בסוכתו. ‏בכל מפגש עימו ראיתי את האהבה והקשר העמוק שלו לירושלים, וכיצד הוא מקפיד להציב לנגד עיניו כל העת את העם והאדם. תנחומי לבני משפחתו, למפלגת ש"ס, לאוהביו ותלמידיו. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה יאיר לפיד כתב: "‏המנהיג הרוחני חכם שלום כהן הלך הלילה לעולמו. בשם ממשלת ישראל ועם ישראל כולו, אני שולח תנחומים למשפחתו, לתלמידיו ולכל מוקרי זכרו. כוחנו באחדות עם ישראל. "בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵהוּ בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים, וְיִצְרֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתוֹ" יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "אני דואב עמוקות עם המוני בית ישראל על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה. הרב כהן היה מענקי התורה של דורנו. הייתה בו בקיאות אדירה בעולם התורה, לצד מנהיגות תורנית וחברתית שהשפיעה על המוני יהודים וישראלים. לאחר פטירתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ"ל המשיך הרב כהן את דרכו כנשיא מועצת חכמי התורה וכמגדלור הלכתי אליו הכל נשאו את עיניהם. הרב כהן היה תלמיד חכם עצום שלא הפסיק ללמוד וללמד, לשמור ולעשות. אהבת התורה פיעמה בו יחד עם אהבת העם. עם ישראל איבד פוסק הלכה, מורה דרך לרבים ושליח ציבור מן המעלה הראשונה. שר וגדול הסתלק מאיתנו. אני מוסר את תנחומיי הכנים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים. צער עמוק על מותו של חכם שלום כהן זצוק"ל, נשיא מועצת חכמי התורה. משתתף יחד עם כל אזרחי ישראל בצער משפחתו, אוהביו ומאמיניו. כל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם".

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי: "‏פטירתו של חכם שלום כהן היא אבדן גדול מאוד לקהל שנשא עיניים אל הרב, שהיה עבורם מנהיג, מורה דרך והלכה. בשעה קשה זו אני משתתפת בצער המשפחה ובצערם של רבות ורבים בציבור החרדי. משרד התחבורה נערך לשינויי התנועה בעקבות הלוויה כדי לאפשר הגעה ולחלוק כבוד אחרון לרב. יהי זכרו ברוך".

תנועת 'דגל התורה' פרסמה: "יחד עם כל בית ישראל, מבכה את פטירתו של הגאון הגדול רבי חכם שלום כהן זצ"ל, ראש ישיבת פורת יוסף, ונשיא מועצת חכמי התורה. ומשתתפת בצערם של בני משפחתו הרוממה, תלמידיו הרבים ומוקירי זכרו. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ומן השמיים תנוחמו".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳:"מצטער לפתוח את הבוקר עם הידיעה על הסתלקותו של ראש הישיבה חכם חיים שלום כהן זצוק"ל. לא זכיתי להכיר את הרב באופן אישי, אבל בשנים האחרונות שמעתי לא מעט מאריה דרעי על גדלותו בתורה, הרבצת התורה, הקפדתו על קלה כחמורה ומידותיו המיוחדות. משתתף בצערם של אלפי תלמידיו ושל חבריי בתנועת ש"ס".

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה ספד הבוקר: "יחד עם כל העולם היהודי אנו המומים וכואבים על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה, חכם שלום כהן זצ"ל, פאר יהדות ספרד, מעתיק השמועה ומורה דרכה של תנועת ש"ס. חכם שלום כהן זצ"ל היה קשור בקשרי אהבה והערכה עם יבדלחט"א כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א, ונהג להשתתף בשמחות נישואי צאצאיו. מה נעים היה המראה עת ישבו יחד גדולי הדור כשהם מביעים הערכה ואחדות איש לרעהו, בהארת פנים לבבית".

"עוד מימי נעוריו בישיבת "פורת יוסף" בעיר העתיקה, שקדנותו הייתה מופת לרבים, וסללה דרך ונתיבות בעולם התורה הספרדי שצעד לאורו. משמת חכם שלום בטלה השקדנות. מי יתן לנו תמורתו.

ראש העיר ירושלים משה ליאון שיגר הודעת אבל: " יחד עם כל בית ישראל אני מבכה את הסתלקותו של גדול הדור מרן חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה אשר הנחה את דרכה של תנועת שס במשך שנים, והאיר את עולם התורה בשקדנותו ולמדנותו".

"זכיתי להיכנס לביתו פעמים רבות כדי להתייעץ ולהתברך בנושאים העומדים על הפרק ולקבל את עצותיו החכמות שניתנו תמיד במאור פנים. זכיתי גם לקבל את תמיכתו במערכות הבחירות בהם התמודדתי ודמותו וזכרו לא ימושו מליבי ומלב ירושלים כולה לעולם. ציון במר תבכה, ירושלים תיתן קולה, אוי מי ייתן לנו תמורתו".

ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט: "יחד עם כל בית ישראל ותושבי נוף הגליל קיבלתי בצער רב את הבשורה המרה על לכתו של מנהיג הציבור החרדי-ספרדי, גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל".

"ראש הישיבה היה מפארי דמויות ההוד התורניות של היהדות בארץ ובעולם. ברכותיו ועצותיו המחכימות היו נר לרגליהם של אלפים רבים בהם תושבי נוף הגליל אשר כרו אוזניהם לשמוע את תורתו, וצעדו לאור פסיקותיו ההלכתיות. זו אבדה גדולה לעם היהודי, ברוך דיין האמת".

חכם שלום כהן ראש הממשלה נשיא המדינה בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד