י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגראי"ל שטיינמן: "המתיוונים רוצים לשרוף את התורה"

הגראי"ל כואב את הגזירות על עולם התורה: "בסוף הקב"ה מביא את הישועה מהרשעים עצמם" • ומה ביקש מהגר"מ גרוס בטרם יצא להשתטח על קברו של ה'חפץ חיים'?

הגראי"ל שטיינמן. צילום: עוזי ברק
הגראי"ל שטיינמן. צילום: עוזי ברק

לנוכח הקיצוצים הכואבים והגזירות הקשות על עולם התורה, ביקשו השבוע בני ביתו של הגראי"ל שטיינמן לומר דברי עידוד לאברכים המוסרים את נפשם וממשיכים ללמוד למרות הכול.

"האיך אני יכול לעודד בדברים אדם שאין לו מה לאכול, הרי קודם צריך להביא לו אוכל", השיב להם, והורה ליהודים עשירים מחו"ל, המקורבים אליו, לדאוג לאוכל למשפחות.

הנושא כל-כך כואב לראש הישיבה, עד שהוא שב וקורא למקצצים: "מתייוונים.."

"זיי ווילן פארברענן די תורה – הם רוצים לשרוף את התורה", התבטא.

לפני שיצאה משלחת הרבנים של 'קופת העיר ב"ב' לציון ה'חפץ חיים' זצ"ל לקראת היארצייט ה-80 שלו, ביקש הגראי"ל מהגאון רבי מרדכי גרוס שהגיע להתברך אצלו, לפני צאתו לנסיעה, שיתפלל "שכל הרשעה כולה כעשן תכלה, ולא ישאר שום זכר ממנה".

עוד בנושא:
הגראי"ל מפתיע: "מסכות האב"כ הן סכנה"

וכך אמר: "פרעה הרשע גזר כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו, ובסוף מי גידל את מושיען של ישראל – פרעה בעצמו גידלו בביתו, להראות שהקב"ה מוציא את הישועה דרך אותם הרשעים עצמם שרוצים לעקור ולעשות רע, וכך גם יהיה כעת, הקב"ה יביא את הישועה מהם בעצמם, ואין להם בזה שום זכות, רק שהקב"ה רוצה להראות לכולם שכל כלי יוצר עליך לא יצלח, ורבות מחשבות בלב איש, אך רק עצת ה' היא תקום, והוא השולט בלבד, וכשרוצה להביא ישועה מביאה על כרחם של גוזרי הגזירות".

עוד אמר הגראי"ל, שכל זמן שהיה הגרי"ש אלישיב בחיים, היה כוח תורתו בהתמדתו הנוראה מגן עלינו, ולא היו יכולים לגזור גזירות אלו. אך כאשר נפטר - זמן קצר אחר-כך התחילו הצרות. והתבטא על זה מה שאומרים בסליחות: "סעו המה למנוחות ועזבו אותנו לאנחות".
גזירות קיצוצים הגראי''ל תפילה חפץ חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד