כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

'כיפת ברזל' הוצבה בגוש דן • הפרלמנט הבריטי נגד מתקפה

סוריה נערכת לתקיפה ומפנה טילים מצפון לדמשק • בישראל הוצבה 'כיפת ברזל' נוספת בגוש דן - והרמטכ"ל מאיים: אם נותקף - המחיר יהיה כבד • תבוסה לקמרון בפרלמנט

כיפת ברזל. צילום: אתר חיל האוויר
כיפת ברזל. צילום: אתר חיל האוויר

הלילה (ה), הוצבה סוללת כיפת ברזל בגוש דן, בנוסף לסוללה שכבר הוצבה בגוש דן במהלך השבוע.

גורמים באופוזיציה הסורית טוענים, כי צבא אסד ערוך כבר למגננה, והוא הוציא משגרי סקאד וטילים מבסיסים צפונית לדמשק, ככל הנראה מחשש לתקיפה מערבית שתשמיד את הטילים.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח מפי גורמים בכירים בוושינגטון, כי ברק אובמה מוכן להתקדם עם התקיפה המצומצמת בסוריה באופן עצמאי - וללא תמיכת מועצת הביטחון של האו"ם. עוד הוסיפו אותם גורמים, כי אובמה טרם החליט באופן סופי אם להוציא לפועל מבצע צבאי.

במקביל, מתערערת הקואליציה הזמנית למען התקיפה: חברי הפרלמנט בבריטניה הצביעו הלילה נגד התערבות צבאית בסוריה: 285 חברי הפרלמנט דחו את ההצעה הסמלית ואילו 272 תמכו בה. לאחר ההצבעה אמר ראש הממשלה דיוויד קמרון, כי יפעל בהתאם להחלטת הפרלמנט.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, שיגר הערב איום לדמשק: בטקס לזכר חללי חיל הים אמר גנץ כי לישראל אין חלק באירועים שמתרחשים בקרבתה, "אבל במקרה של הפניית האש לישראל, ברור לכל מנהיג באזורנו ובעולם כולו כי המחיר יהיה כבד וההפסד של האויב צורב וקשה".

"פיקוד העורף ערוך ומוכן לתת מענה לתרחישים השונים" – אמר רמ"ט פיקוד העורף, תא"ל צביקי טסלר. פיקוד העורף נמצא בקשר הדוק עם הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה וארגוני החירום. "הקשר עם הרשויות הוא רציף וקיים לאורך כל השנה", הדגיש תא"ל טסלר. "לאור ההתרחשויות האחרונות קצינים מפיקוד העורף נפגשים עם ראשי הרשויות על מנת לתאם את רמת המוכנות והכשירות".

חלוקת ערכות המגן תימשך בהתאם לתוכנית העבודה השנתית. ערכות המגן הן רק חלק ממרכיבי ההתגוננות. רמ"ט פקע"ר הדגיש: "התרעה היא גורם מציל חיים מהמעלה הראשונה, ואנו פועלים במספר מישורים על מנת לאפשר מתן התרעה יעילה, אמינה וממוקדת לכל אזרח ואזרח. מיגון אישי, משפחתי וציבורי הינם חיוניים לחוסנו של העורף. פיקוד העורף מספק פתרונות מיגון חלופיים על פי עקרון המרחב הכי מוגן בסביבה".
סוריה תקיפה ארה''ב קמרון רמטכ''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד