י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מי הכי מתאים להיות ראש ממשלה? רק 3%: לפיד

סקר 'ישראל היום': יותר מ־54% סבורים שנתניהו הוא המתאים כראש ממשלה, 9% חושבים שיחימוביץ', ויותר מ־8% חושבים שבנט • וכמה כבר הצטיידו בערכות מגן?

לפיד ונתניהו. צילום: פלאש90
לפיד ונתניהו. צילום: פלאש90

ישראל היא המדינה המערבית היחידה שבה תקיפה אמריקנית-אירופית בסוריה זוכה לתמיכה גורפת: בעוד שבארה"ב ובבריטניה כ-90% מהציבור מתנגדים לה - בישראל יותר מ־66% מהאוכלוסייה תומכים בתקיפה. עם זאת, אותו אחוז בדיוק של הציבור חושש שאם תקיפה כזאת תתבצע - ישראל תיגרר למלחמה. כך עולה מסקר של עיתון 'ישראל היום', שבוצע באמצעות 'מחקרי הגל החדש'.

האם בסופו של דבר אכן תתבצע תקיפה נגד משטרו של אסד? קרוב ל־73% מהציבור סבורים שכן, והתרחיש הסביר ביותר לדעת יותר מ־57% ממשתתפי הסקר הוא שצה"ל יפעל באופן נקודתי, ורק כ־13% מעריכים שהמצב יידרדר למלחמה כוללת במזרח התיכון.

נתון מעניין נוסף העולה מהסקר הוא שיותר מ־71% מהנשאלים כבר הצטיידו בערכות מגן. מאלה שעדיין לא עשו כן, כרבע מתכוננים להצטייד (7% מכלל הנשאלים), 37% לא מתכוננים להצטייד (כ־10% מכלל המדגם) וכמספר הזה עדיין מתלבטים.

ומי הכי מתאים לעמוד בראש ממשלת ישראל?

לפי הסקר זוכה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליתרון בולט על פני כל יריביו ושותפיו הפוליטיים: יותר מ־54% סבורים שנתניהו הוא המתאים ביותר לעמוד בעת הזאת בראשות הממשלה, מול 9% התומכים ביו"ר העבודה שלי יחימוביץ', יותר מ־8% התומכים בנפתלי בנט ורק 3% ביו"ר יש עתיד, שר האוצר יאיר לפיד.

רבע מהנשאלים לא קבעו את דעתם בנושא.
בנימין נתניהו יאיר לפיד נפתלי בנט סקר סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד