כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

שלחת בניו ג'רזי מסרון לחבר בנהיגה? תואשם בתאונה

שופט בניו-ג'רזי פסק פסיקה מעוררת סערה: שלחת מסרון לחבר שנוהג וגרמת לתאונה - העונש וההוצאות יוטלו עליך • עורך דין: "הסקרנות הניצתת אינה ברת שליטה"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

פסיקה מוזרה של שופט במדינת ניו-ג'רזי: מי ששולח מסרון לחברו במהלך נהיגה של אותו חבר, כאשר השולח היה מודע לכך שמקבל המסרון נמצא במצב נהיגה - יואשם במקרה של תאונה שהתרחשה כתוצאה מכך, והעונש יוטל עליו.

את ההחלטה, שהספיקה כבר לעורר סערה במדינה, פסק השופט בתיק שנפתח נגד צעיר כבן 17, ששלח לפני שנה ומחצה מסרון לחברו, בעת שהאחרון היה בנהיגה. הנהג שמע את הזמזום המבשר על SMS שנכנס והציץ במכשיר הסלולארי שלו. כתוצאה מכך, איבד את השליטה על רכבו ודרס רוכב אופניים שחלף לידו - ופצע אותו קשה.

הנהג הובא לפני שופט שדן בעניינו. במהלך הדיון, טען פרקליטו של הנהג כי את קולר האשמה יש להטיל בחבירו - משגר ההודעה - ולא בו. הסקרנות הניצתת , איננה ברת שליטה, טען.

במהלך פסק הדין, לקח השופט בחשבון את טיעוניו של הנאשם וקבע, כי אכן, במידה וישנן הוכחות ששולח המסרון מודע למצב שבו שרוי מקבל ההודעה, קרי נהיגה, האשמה תוטל עליו והוא ישלם גם את הקנס שמוטל על מי שקורא את המסרון, במהלך הנהיגה...

טוביה חטא וזיגוד מנגיד, כלשון התלמוד. במקרה של תאונה, ישלם השולח גם את ההוצאות ואת הביטוח.

במקרה שלפניו, השולח לא ידע כי חברו נוהג באותה שעה, ולפיכך, האשמה הוטלה רק על הנהג ולא על חברו.

הפסיקה התקבלה, כאמור, בתדהמה. מכאן ואילך, על פי אמות המידה של טחנות הצדק של בית המשפט, אדם ישב בביתו, ישגר מסרון או יצייץ בטוויטר לתומו, וביום בהיר אחד הוא עלול לקבל הביתה קנס ואולי גם הזמנה לחקירה.
ניו ג'רזי בית משפט נהג מסרון שופט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד