י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תושבת חו"ל תרמה 6 מיליון דולר למיר

אישה מחו"ל תרמה 6 מיליון דולר לישיבת מיר - ועשתה היסטוריה • בקמניץ חילקו מענק מיוחד לכבוד ראש השנה • ואברכי 'יששכר באהלך' קיבלו 8,000 שקל כל אחד

כולל יששכר באהליך. צילום: יעקב נחומי
כולל יששכר באהליך. צילום: יעקב נחומי



בצל הקיצוצים הכואבים בתקציבי עולם התורה, מתגייסים תורמים בכל רחבי העולם לתמוך ולסייע לישיבות ולכוללים.

יום למחרת הקיצוץ בתקציבי משרד הדתות, חילקו לאברכי ישיבת מיר את המלגות לחודשי אייר וסיוון, שטרם הועברו עד כה. בשבוע הבא, צפויים האברכים לקבל את מלגת חודש תמוז בתוספת מענק לחגים. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אשה אמידה, תושבת חו"ל, הרימה תרומה לישיבה בסך 6 מיליון דולר, ובכך אפשרה את תשלום החוב.

ב'מיר' מציינים, כי מדובר בתקדים, כאשר לראשונה אברכים מקבלים שתי המחאות של משכורות בפעם אחת.

גם בישיבת קמניץ, קיבלו אברכי הישיבה בשבוע האחרון מענק מיוחד של מאה דולר לקראת החגים, בזכות תרומה שהעניק אחד התורמים בשבוע האחרון - כתשובה לחרב הקיצוצים האכזרית שהונפה על עולם התורה.

בישיבות נוספות מספרים, כי בשבוע האחרון חלה התעוררות מפתיעה בקרב רבים מתומכי התורה, שליבם נחמץ לאור מצבם של עמלי התורה. "זה הרבה יותר ממפתיע. לפיד חושב שהוא יתנכל לנו ויצליח לייבש אותנו תקציבית. אבל לא אלמן ישראל, וה' מעורר לבבות תומכי התורה, שלא עומדים מנגד לעת צרה זו ובתרומתם מבהירים לו: נסתדר בלעדיך, עולם התורה לא נשען על חסדיך", אומר מנהל ישיבה.

צילום: פלאש 90צילום: צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


התורמים התגייסו: אברכי הכולל יקבלו 8000 שקל

רשת הכוללים 'יששכר באהלך', המונה למעלה מ-1400 אברכים בכל רחבי הארץ, בראשה עומד הגאון רבי יששכר וויסבורד, ידעה ימים קשים בחודשים האחרונים: ראשי הכולל התקשו להעניק את המשכורות לאברכים, בשל גרעונות כבדים, קיצוצים בתקציבים ובתמיכות ועוד.

הרשת מתחלקת לסניפים שונים, כאשר לחלקם דאג הגראי"ל שטיינמן לנגידים המחזיקים את אותם סניפי כוללים. באלו אכן לא הייתה כל בעיה והמלגות הועברו בכל חודש. אך בשאר הסניפים, לא קיבלו האברכים מזה חמישה חודשים את משכורתם, אם כי יש לציין, שאת שכר 'הדתות' קיבלו מידי חודש בחודשו.

בחודש האחרון שהה ראש הרשת בארצות-הברית, כדי לנסות לגייס נגידים שיתרמו למען האברכים ויכסו את הגירעון.
.
בימים אלו התבשרו האברכים כי הוא הצליח במשימה: עד ראש השנה יקבלו 8000 ש"ח על כל החודשים האחרונים. כל אברך כבר הרגיש בחשבון הבנק שלו את המקדמה בסך 2500 ש"ח שנכנסה בימים האחרונים - ועד ראש השנה המלגות יושלמו ויכנסו לחשבונות הבנק של האברכים.

במכתב המתפרסם הבוקר בעיתון 'יתד נאמן', מודה הנהלת הכולל לנגידים בכל העולם שעמדו לימין הכולל, ומוסיפים במכתבם, כי "ידידי התורה ביקשו למסור כי הם מוקירים, מעריכים ואוהבים את לומדי התורה".
מיר יששכר באהליך תרומה קיצוצים לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד