כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התייחסות נרחבת

בעולם מדווחים על פטירת הגר"ש: "המנהיג הרוחני של המפלגה החרדית"

כלי התקשורת בעולם דיווחו על פטירתו של חכם שלום כהן זצוק"ל, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס. בעיתון סעודי צוין "הרב שלום כהן, המנהיג הרוחני של המפלגה החרדית הגדולה בישראל, נפטר ביום שני בבית החולים בגיל 91"

בעולם מדווחים על פטירת הגר"ש: "המנהיג הרוחני של המפלגה החרדית"
חכם שלום כהן צילום: אהרן קרון, פלאש 90

ברחבי העולם דיווחו על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגר"ש כהן זצל". העיתון הסעודי הרשמי 'אל ערביה' דיווח לקוראיו ולגולשיו הרבים, כי "הלך לעולמו המנהיג הרוחני של המפלגה החרדית בישראל". בעיתון צוין כי "הרב כהן עמד בראש מועצת חכמי התורה, הגוף העליון במפלגת ש"ס. הוא שהה בבית החולים הדסה בירושלים כאשר מצבו הבריאותי הידרדר ביום ראשון בערב, לדברי משפחתו".

"העיתון מציין לקוראיו כי "ש"ס היא הגוש השלישי בגודלו בפרלמנט היוצא של ישראל, עם תשעה מתוך 120 המושבים של הכנסת". גם העיתון הערבי הסעודי היוצא לאור בלונדון א-שאראק אל ווסט פרסם כי "הרב שלום כהן, המנהיג הרוחני של המפלגה החרדית הגדולה בישראל, נפטר ביום שני בבית החולים בגיל 91, כך מסרה משפחתו".

הדיווח בתקשורת הערבית

העיתון האמירתי 'קעילא טיימס' דיווח: "הרב כהן שעמד בראש מועצת חכמי התורה, הגוף העליון במפלגת ש"ס, שהה בבית החולים הדסה בירושלים, מצבו הבריאותי הידרדר ביום ראשון בערב", דיווח דומה פרסמו סוכנות הידיעות הצרפתית AFP והתקשורת בכווית.

גם ה'דיילי סבאח' הטורקי דיווח לקוראיו ולגולשיו על פטירת חכם שלום כהן. הערוץ הערבי 'אל חורה' ציטט את ערוץ i24 הישראלי המשדר בשפה האנגלית, צרפתית וערבית. "את מקומו צפוי לתפוס במועצה הרב יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, המכהן כיום כרב הספרדי הראשי בישראל, ובשנה הבאה יסיים את כהונתו בת 10 שנים, מה שיסלול את הדרך לחזרתו לש"ס".

כלי תקשורת רבים בעולם ציינו את פטירת חכם שלום כהן וציינו כי בהלווייתו צפויים להשתתף עשרות אלפים. הדיווחים הגיעו בשפות צרפתית, ספרדית, פורטוגזית, שוודית, ואינדונזית.

 

חכם שלום כהן העולם הערבי סיקור תקשורתי סעודיה תקשורת עולמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד