כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

איך למנוע התמכרות למסכים

אם בעבר בעית ההתמכרות למסכים הייתה בעיה ששייכת לציבור הכללי בלבד, אז בשנים האחרונות ובפרט מאז הקורונה הבעיה כבר ממש לא פוסחת על המגזר הדתי והחרדי. יותר ויותר בתים הכניסו מחשבים הביתה וצריך לזכור שתמיד עלולה להיות בעיה התמכרות למסך המרצד רטורנו נותנים הסבר קצר על הסכנות של ההתמכרות החדשה.

איך למנוע התמכרות למסכים
התמכרות למסך צילום: Pexels

ההתמכרות לקדמה

התמכרות למסכים היא אחת ההתמכרויות הרווחות ביותר בשנים האחרונות. כמעט כל אחד מאתנו היה שמח לוותר על ההתמכרות למסכים ולהיות משוחרר מהצורך הכפייתי להיות זמין ומעודכן בכל שעה. מילדים ועד מבוגרים, החיים של כולנו סובבים סביב מסכים. אפשר אולי לטעות ולחשוב שאין דרך אחרת, כי המסכים הם חלק בלתי נפרד מהקדמה. אנחנו כאן כדי להזכיר שהתמכרות אינה חלק מהקדמה.

גמילה מהתמכרויות

כשמדברים על גמילה, רבים מכם בטח חושבים מיד על סמים. כולנו מבינים שבמקרה של התמכרות לסמים יש צורך בגמילה, אבל לא כך לגבי מסכים. שימוש במסכים, גם אם רב, לא נשמע כמו עניין שצריך גמילה. אבל צריך להבין שכל הרגל הרסני שאין לנו יכולת לשלוט בו, הוא התמכרות שצריכה גמילה. אם אתם לא מסוגלים להימנע משימוש אינטנסיבי במסכים, אולי אתם צריכים גמילה.

איך למנוע התמכרות למסכים?

כמו הרבה דברים, גם התמכרות למסכים עלולה להתחיל בילדות. אנחנו חיים בימים בהם ההורים עסוקים בקריירות ובאורח חיים שלא משאיר הרבה זמן ופניות לילדים. הפתרון הקל הוא להושיב את הילדים מול המסך לכמה שעות של שקט. ההרגל של צפייה ושימוש במסכים עלול להפוך להתמכרות עם השנים. אם אתם הורים, עשו הכול כדי להפחית למינימום את שעות המסך של ילדכם.

גמילה למבוגרים

נסו להניח את הטלפון בצד, אולי אפילו להשאיר אותו בבית מדי פעם. החליפו את שעות הצפייה בספר טוב, או אולי בעיתון. עשו ככל יכולתכם להפחית משעות המסך שלכם. אם הנסיונות העצמאיים לא נשאו פירות, רטורנו פה בשבילכם. אצלנו מטפלים בשיטות היעילות ביותר עבור גמילה מהתמכרויות. עם רטורנו תוכלו להשאיר מאחור כל מה שמעכב אתכם ולעוף על החיים.

רטורנו גמילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד