כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"איש אמת מיט נישט נגיעס"

דרעי ספד לרה"י בדמעות: "השארת אותנו בעולם של שקר"

יו"ר ש"ס ספד בדמעות במהלך הלווייתו של מרן הגר"ש כהן זצ"ל, והזכיר את ההערכה העצומה של מרן הגרא"מ שך זצ"ל לחכם שלום כהן. "הלוואי עלינו האשכנזים יהודי כמו חכם שלום"

דרעי ספד לרה"י בדמעות: "השארת אותנו בעולם של שקר"
דרעי בהלוויית הגר"ש כהן זצ"ל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אריה דרעי שעומד בראשות ש"ס והיה קרוב לראש הישיבה מרן הגר"ש כהן זצוק"ל, בעיקר כאשר כיהן כחבר המועצת וכנשיא המועצת בעשור האחרון, ספד לו בדמעות במהלך ההלוויה.

בבכיות פתח דרעי את הספדו: "יתומים היינו ואין אב, אוי רבינו על מי עזבת אותנו, הדור הזה בלי חכם שלום. בתקופה הכי קשה שלנו, עם מי נתייעץ? מי יורה לנו את הדרך? מי ינחה אותנו?... ה'נתן וה' לקח יהי שם ה' מבורך, אנחנו מצדיקים את הדין אבל קשה לנו, קשה לנו בלי חכם שלום".

דרעי סיפר כי בשבוע שעבר הזכיר לו הרב רפאל וואלף, התבטאות של מרן הגרא"מ שך זצ"ל על חכם שלום זצ"ל: "הלוואי עלינו האשכנזים יהודי כמו חכם שלום". דרעי הוסיף כי שמע בעבר את מרן הרב שך אומר על חכם שלום שהיה צעיר ממנו בארבעים שנה: "חכם שלום איש אמת מיט נישט נגיעס" - (בלי נגיעות א.ק.)

"זה כל כך זה אמיתי", אמר דרעי, "כל החיים שלו בלי נגיעות - הכול אמת. לא משפחה לא חברים, רק האמת לאמיתה עד הסוף, בדרכי נועד, באהבה אבל האמת זעקה ממנו. ועכשיו נשארנו בעולם של שקר בלי הסמל של האמת. מי יורה לנו את הדרך?".

את הספדו סיים דרעי בבקשה שמרן ראש הישיבה זצוק"ל יתפלל יחד עם מרן הגר"ע יוסף בפני כיסא הכבוד. דרעי אף ביקש סליחה מהנפטר: "אנחנו מבקשים ממך רבינו סליחה מחלילה כפרה, שלא נהגנו בך בכבוד לאורך השנים מרוב הפשטות שלך. לא הערנו מספיק מול מי אנחנו עומדים, לפעמים התווכחנו. בעיקר בתקופה של הטיפולים לחצנו אותך, אבל עשינו הכול לכבודך".

חכם שלום כהן מסע הלוויה הרב שך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד