כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שעות דרמטיות במוגדישו

פיגוע במלון היוקרתי: מעל 20 הרוגים במתקפת טרור

עוד פרק נרשם בהיסטוריה המדממת של סומליה, כשאנשי מיליציית א-שבאב הרצחנית, פשטו על בית המלון 'הייאת' שבבירה מוגדישו, ולקחו עשרות בני ערובה במסגרת מתקפת טרור רצחנית

פיגוע במלון היוקרתי: מעל 20 הרוגים במתקפת טרור
מקום הפיצוץ במלון צילום: צילום מסך

אירוע חטיפה ובני ערובה שהחל בשבת האחרונה במוגדישו בירת סומליה, נמשך כשלושים שעות, והסתיים אתמול (ראשון) בתוצאה עגומה של מעל עשרים הרוגים וכ-40 פצועים, כך לפי הדיווחים המקומיים. בנוסף נהרגו הטרוריסטים שביצעו את המתקפה. על פי הדיווחים, המלון שנבחר נחשב למלון יוקרתי במונחים של סומליה הענייה והרעבה.

המיקום שלו והתנאים במלון הפכו אותו מבוקש בקרב פוליטיקאים ובכירים בכוחות הביטחון המקומיים, ולכן בחרו הטרוריסטים בבית המלון כיעד למתקפת הטרור שביקשו להוציא לפועל.

המתקפה החלה בפיצוץ של שתי מכוניות תופת בסמוך למלון. לאחר מכן עלו חמושים אל תוך המלון וניצלו את ההפתעה והמהומה שנוצרה בעקבות הפיצוצים של מכוניות התופת, כדי לקחת עשרות בני ערובה ולהעלות אותם לקומה השנייה. מיד לאחר מכן פוצצו הטרוריסטים את המדרגות המובילות אל הקומה השנייה, על מנת להקשות על כוחות הביטחון לחלץ את בני הערובה.

למרות האמור הצליחו כוחות הביטחון לחלץ רבים מבני הערובה בעודם מנהלים קרב יריות מול החמושים. הקרבות נמשכו כאמור שלושים שעות, משום שכוחות הביטחון נמנעו מלהשתמש בנשק כבד מחשש לפגיעה בבני הערובה.

פיגוע סומליה טרור אסלאמי פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד