כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המורים מוסיפים איומים

המו"מ התקוע על שכר המורים: קרב עקיצות בין לפיד לליברמן

פגישת המו"מ בין המורים למשרד האוצר נערכה היום כחמש שעות והסתיימה ללא התקדמות ממשית, לאחר הפגישה, המורים הודיעו על החרפה בצעדים והוסיפו את החינוך המיוחד לעיצומים | ראש הממשלה התערב ואמר כי המורים הוותיקים אינם 'נטל' - ליברמן השיב ועקץ, "מי שלא בקיא, שלא יתערב"

המו"מ התקוע על שכר המורים: קרב עקיצות בין לפיד לליברמן
ליברמן ולפיד צילום: באדיבות המצלם

פגישת המשא ומתן שהתקיימה היום (שני) בין הסתדרות המורים לנציגי האוצר, הסתיימה ללא התקדמות, לפי הודעת הסתדרות המורים. אם לא יושגו הסכמות, הסתדרות המורים מאיימת שלא לפתוח את שנת הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר ובחטיבות הביניים ב-1 בספטמבר. 

ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר את משרד האוצר והיחס השלילי למורים הוותיקים במשא ומתן על הסכם השכר החדש למורים. בשיחה עם יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, רן שי, שהתקיימה היום אמר לפיד: "אני לא אוהב את הדרך שבה מדברים על המורים הוותיקים במשא ומתן הזה".

לדברי ראש הממשלה לפיד, "המורים הוותיקים הם אנשים שחינכו פה דורות של תלמידים, שהפקדנו בידיהם את הילדים שלנו. החברה הישראלית צריכה לשאת אותם על כפיים. הם לא נטל על המערכת, הם עמוד התווך, הם אנשים שהקדישו את חייהם לחינוך. אין דבר יפה מזה".

שר האוצר אביגדור ליברמן פרסם תגובה בציוץ בטוויטר: "לכל מי שלא בקיא בפרטים - ראשית, לפי ההצעה שהונחה, כלל המורים, הן הצעירים והן הוותיקים ייהנו מתוספות שכר. שנית, אנו שמים במרכז מצוינות, ולכן כל מורה בעל ותק של שנה או ותק של 20 שנה, שישקיע ויצטיין בעבודתו, יזכה לתגמול משמעותי נוסף בשכרו. לילדים ולנכדים של כולנו מגיע חינוך איכותי".

דבריו של לפיד נאמרו לנוכח מחלוקת חריפה בין אנשי משרד האוצר להסתדרות המורים על העלייה הצפויה בשכר המורות הוותיקות. באוצר מתעקשים על עלייה של 400 שקלים בלבד בשכר המורות הוותיקות ביותר, שבפועל מבטאת שחיקת שכר, בעוד בהסתדרות המורים דורשים עלייה של לפחות 800 שקלים. נוסף על כך באוצר דורשים לפגוע במנגנון עליית שכר המורים בהתאם לוותק ודרגות.

לפיד בוחר לתקוף את הרוח שנשבה בהודעות לתקשורת ובמסיבות העיתונאים של שר האוצר ליברמן והממונה על השכר קובי בר-נתן, שהדגישו את "הפער בין שכר המורים הוותיקים לצעירים", כהצדקה להעלאת שכר משמעותית למורים הצעירים בלבד. באוצר מנסים מתחילת המשא ומתן להציג את המורים הוותיקים כבעלי שכר גבוה, על אף ששכרם דומה לממוצע של שכר המורים הוותיקים במדינות המפותחות, וליצור חיץ בין המורים הצעירים לוותיקים.

במקביל לאיומים מצד הסתדרות המורים, גם יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז מאיים כי אם משרד האוצר לא יגיע עימו להסכמות בימים הקרובים, שנת הלימודים לא תיפתח בתיכונים.

במכתב לחברי ארגון המורים כתב ארז: "הגענו לדקה ה-90 ואם לא ייחתמו הסכמות בימים הקרובים, לא נפתח את שנת הלימודים. אנו אומרים זאת כעת, לא רק לכם, אלא גם לאוצר, לשלטון המקומי ולמשרד החינוך, כדי שאיש לא יגיד שאנו הם המושכים את המשא ומתן עד 31 באוגוסט. אין לנו כל עניין למתוח את ציבור המורים וההורים, ואנו אומרים לכולם, שהכדור נמצא בידי משרד האוצר כבר יותר משלושה שבועות. האחריות כולה אך ורק עליו"

שביתה בבתי ספר פתיחת שנת הלימודים הסתדרות המורים משרד האוצר יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד