כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כך הגיבו

דיווח: השב"כ הזהיר את הרשות הפלסטינית מהתערבות בבחירות

השב"כ פנה לראשי הרשות הפלסטינית והעביר להם אזהרה חמורה לבל ינסו להתערב בבחירות. גורמים ברשות הודיעו שאין להם כל כוונה לעשות זאת אך בד בבד נפגשו עם שלושת ראשי הרשימה המשותפת כשהנושא היה חיזוק הכוח הערבי ומניעת החזרה של נתניהו לשלטון

דיווח: השב"כ הזהיר את הרשות הפלסטינית מהתערבות בבחירות
אבו מאזן צילום: פלאש 90

השב"כ העביר אזהרה חמורה לראשי הרשות והזהיר אותם מכל ניסיון להתערבות שלהם בבחירות בישראל. כך דיווח הערב (שני) פרשן 'חדשות 12' מוחמד מג'אדלה. למרות הפגישות עם ראשי המשותפת, ברשות הפלסטינית טוענים כי הם לא מתערבים בבחירות בישראל.

בשנים האחרונות פועל השב"כ למנוע התערבות זרה בבחירות בישראל מול מדינות וגורמים נוספים, והאזהרה שהועברה לבכירי הרשות הפלסטינית היא חלק מפעילות זו. בחדשות 12 פורסם בעבר כי בשב"כ מודאגים מכך שגורמים איראניים ורוסיים ינסו להתערב בבחירות. החשש הוביל ליציאה ל"מבצע למען הדמוקרטיה", שמתמקד בעיקר בגורמים איראניים ורוסיים שמנסים לפי החשד לייצג כאוס וקיטוב בישראל באמצעות פעילות שמתמקדת בעיקר ברשתות החברתיות.

הזירה המרכזית שדרכה מנסים להשפיע על הבחירות היא פעילות של בוטים ומשתמשים מזויפים, שמנסים להביא לתסיסה בתוך החברה בישראל. בבחירות הקודמות, לפני יותר משנה, הסירו בשב"כ 140 אלף בוטים איראנים. לקראת הסבב הנוכחי, המאבק מתחדש ובשב"כ החלו כבר לטפל בחלק מהגורמים הזרים שמנסים להטות את הבחירות.

לפני שלושה ימים נחשף כי ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' קיים שתי פגישות עם ראשי הרשימה המשותפת שבהן הביע את דאגת הרשות הפלסטינית מאחוזי ההצבעה בחברה הערבית והאפשרות של חזרת בנימין נתניהו לשלטון.

ברשות הפלסטינית אמרו בתגובה שגם לפני הפרסום וגם אחריו הם הבהירו לנציגים הישראלים שאין כל כוונה לרשות להתערב בבחירות ושכל הפגישות שמתנהלות עם חברי הכנסת, בין אם ערבים ובין אם יהודים, הן שיחות פוליטיות רגילות ולא מעבר לכך.

שב"כ הרשות הפלסטינית בחירות לכנסת ה-25 התערבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד