כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נסיעת ראה"מ תבוטל?

כך מתכוונים עובדי המשרד להביך את לפיד

ועד עובדי משרד החוץ הודיעו היום כי בכוונתם לשבש את ביקור רה"מ בגרמניה וארה"ב בחודש הבא | בין השאר מתכוונים כל עובדי משרד החוץ בחו"ל להתעלם לחלוטין ולא לטפל בביקורי לפיד מבחינה לוגיסטית, מבחינה ביטחונית ואף מבחינה מדינית

כך מתכוונים עובדי המשרד להביך את לפיד
מחאת ועד עובדי משרד החוץ צילום: ועד עובדי משרד החוץ

עובדי משרד החוץ נערכים לנקיטת צעדים ארגוניים שיפגעו בביקור ראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד בעצרת האו"ם שתתקיים בספטמבר בניו יורק ובגרמניה. במטרה לעקוף את השיבושים צפוי לפיד להפעיל את מערך הביקורים במשרד ראש הממשלה, ואף את שב"כ והמוסד ובכך להימנע ממבוכה.

לפי ההנחיה שהועברה לעובדים הבוקר (שני), השיבושים יכללו את תיאום הפגישות בין לפיד לראשי מדינות ונציגי ממשלות זרות והכנת התוכן שיידון בהם וכן ימנעו עובדי המשרד מסיוע לתיאומים ביטחוניים, העברת דואר דיפלומטי, הזמנת מלונות ורכבים, מתן אשרות דיפלומטיות, תיאום כניסות ומפגשים וכל היוצא באלה.

העיצומים במשרד החוץ החלו בסוף 2021 בשל טענות העובדים לפגיעה בשכרם ובתנאי עבודתם ולהפרות של ההסכמים הקיבוציים במשרד. במסגרת העיצומים נפגעה הגעתם של עובדים זרים לענפי הבנייה, הסיעוד והחקלאות, וכן נפגעו אזרחים ישראלים שנמנע מהם שירות קונסולרי וסיוע של אנשי המשרד בנציגויות ישראל בעולם, כמו במקרים של צורך בחידוש דרכון או הנפקת אישורי אפוסטיל.

ועד עובדי משרד החוץ: "לפיד מביא את המשבר במשרד לשפל בדרך שבה הוא בחר להתנהל, תוך התנתקות מעובדי המשרד ונטישתו. מסתבר שללפיד לא אכפת מהמשבר ומהשלכותיו על אזרחי ישראל בתחומים רבים. לצערנו, בשל התנהלות זו, משרד החוץ על כל עובדיו לא יוכל להיות שותף לארגון ולתיאום הביקורים ותוכנם. העיצומים ילכו ויחריפו ככל שיידרש, עד להתערבות ראש הממשלה ושר החוץ, שהוא האחראי ונושא באחריות לפתרון המשבר".

משרד החוץ ועד עובדים יאיר לפיד עצרת האום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד