ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
חשש לניסיון פיגוע

משטרת שוודיה נטרלה פצצה סמוך למרכז הופעות של יוצאי איראן

שקית עם מטען חבלה נמצאה בפארק בשטוקהולם שבשוודיה ביום ראשון בלילה, במהלך פסטיבל תרבות שנתי בו הופיע כוכב איראני המתנגד לשלטון. חשש כי המשטר האיראני ניסה לבצע פיגוע או לפחות להפחיד את השוודים שנותנים מקלט לגולים איראנים

משטרת שוודיה נטרלה פצצה סמוך למרכז הופעות של יוצאי איראן
הזמר האיראני בהופעה צילום: Iran international

המשטרה בשוודיה הודיעה אתמול כי תוכן שקית שנמצאה מחוץ לאולם הופעות הכילה חומר נפץ, "שהוערך באופן מיידי כמסוכן" וכי חוליית נטרול פצצות הלאומית פתחה בחקירה על ניסיון פיגוע במקום ציבורי. הממצא גרם למשטרה לסגור את האזור בזמן שהתנועה הופנתה לאזור אחר. העיתון השבדי Aftonbladet דיווח, כי השקית הכילה פצצה ונמצאה ליד קפה אופרה, מועדון לילה מפורסם.

"רק לאחר החקירה במרכז הארצי לזיהוי פלילי נוכל לומר אם החפץ המסוכן היה יכול לפעול", אמר אריק אוקרלונד, מפקד המשטרה המקומית. כרגע איש לא נעצר. פסטיבל התרבות בשטוקהולם, שנמשך חמישה ימים, הסתיים ביום ראשון בהופעה של זמר איראני אבי, ששמו האמיתי הוא אברהים חמדי והוא מתנגד איראני ידוע, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

המתיחות גבוהה יחסית בין איראן לשבדיה על רקע גזר דין שפסק בית משפט שוודי על איש משמרות המהפכה לשעבר חמיד נורי, שנידון למאסר עולם בגין הוצאות להורג של אסירים פוליטיים ב-1988. בחודש יוני המליץ ​​משרד החוץ השבדי לאזרחיו שלא לנסוע לרפובליקה האסלאמית בשל הסיכונים הביטחוניים לזרים.

איראן משמרות המהפכה שוודיה פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד