כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בהתראה קצרה

כללית העניקה סיוע רפואי וחילקה שתיה קרה בהלווית נשיא מועצת חכמי התורה זצוק״ל

כללית בשיתוף פעולה עם 'איחוד הצלה' תגברה את הצוותים והפעילות ברחובות הסמוכים למסע הלוויה ההמוני, על מנת לסייע לכוחות ההצלה במקרי חירום • מנהל מחוז ירושלים בכללית מיכאל מישורי דרעי: "הצוותים של כללית מיומנים להעניק סיוע ושירותים רפואיים באירועים המוניים גם בהתראה כל כך קצרה"

כללית העניקה סיוע רפואי וחילקה שתיה קרה בהלווית נשיא מועצת חכמי התורה זצוק״ל
שירותי כללית בהלוויה צילום: יח"צ

עם התקבל דבר הבשורה המרה על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן זצוק"ל, נערכה כללית בשיתוף פעולה עם ארגון 'איחוד הצלה' לתגבור פעילות המרפאות הממקומות בסמיכות לציר מסע ההלוויה. המוני עמך בית ישראל שבאו מכל רחבי הארץ מקרוב ומרחוק לחלוק כבוד אחרון לגדול הדור, הסתייעו בעזרה ראשונה רפואית ובאהלי חלוקת השתיה שהציבה כללית מחוץ למרפאות.

עוד קודם לתחילת מסע ההלוויה, שיצאה בשעה 14:00 מבניין ישיבת 'פורת יוסף' בשכונת גאולה לכיוון בית העלמין בסנהדריה המורחבת, תוגברו הצוותים הרפואיים במרפאות של כללית ברחובות הסמוכים. מרפאת מקור ברוך הממוקמת ברחוב אלעזר המכבי בירושלים, על ציר מסע ההלוויה פעלה כרגיל החל משעות הבוקר המוקדמות והחל מהשעה 13:00 בצהריים תוגברה עם צוות רפואי נוסף ופרמדיק של איחוד הצלה במטרה לסייע במקרי חירום.

גם מרפאת בר אילן של כללית ברחוב הרב שמעון חכם הרחיבה את פעילותה החל מהשעה 13:00 בצהריים עם צוותי רפואה ופרמדיק של איחוד הצלה. אהל עם שתיה קרה עמד לרשות המלווים במהלך כל שעות הלוויה מחוץ למרפאות.

הצוותים הרפואיים במרפאות החירום שהפעילה כללית טיפלו במקרי פציעה בדרגות שונות, בהם מספר חבלות שנגרמו בעקבות טיפוס על גדרות ומעידה. מספר פצועים פונו להמשך טיפול בבית החולים.

כללית קיימה קשר ארוך שכלל התייעצות הלכתית עם מרן ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן זצוק"ל. גם בתקופת הקורונה, עמד מרן ראש הישיבה לימינה של כללית במבצע החיסונים ועודד את הציבור לצאת ולהתחסן. לאורך השנים נכנסו הנהלת כללית ונציגי המחלקה החרדית למעונו ואף זכו להתברך מפיו בשנה האחרונה לקראת פתיחת המרפאה החדשה בשכונת בית ישראל, וקבלו את תמיכתו על הפעילויות החשובות שכללית מקיימת במסגרת החיבור לקהילה.

מנהל מחוז ירושלים בכללית מיכאל מישורי דרעי סיכם את פעילות כללית במסע ההלוויה ואמר כי: "הצוותים של כללית במחוז ירושלים מיומנים להעניק סיוע ושירותים רפואיים באירועים המוניים גם בהתראה כל כך קצרה. לאורך השנים זכינו להתייעץ עם חכם שלום כהן זצ"ל בנושאים שונים הקשורים לפעילות כללית, להתברך ממנו ולזכות לתמיכתו החשובה בפעילות לקידום הבריאות בקהילה".

הרב משה רוזנגרטן, מנהל המגזר החרדי במחוז ירושלים בכללית: "זכינו בשנים האחרונות לעלות למעונו של מרן ראש הישיבה מספר רב של פעמים להתייעצויות והענקת סיוע רפואי. זכות גדולה נפלה בחלקי לדאוג לצרכיו הרפואיים של גדול הדור. במסע ההלוויה, הוכיחה כללית את עוצמתה בהענקת סיוע רפואי בקו ראשון. תגבור הצוות במרפאות כללית סייע רבות לבטחונם הרפואי של משתתפי ההלוויה הרבים והביא למניעת נזקים כבדים בגוף ובנפש.

לדברי הרב אברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית בכללית "כארגון הבריאות הגדול בישראל האמון על בריאות הציבור, עם חיבור משמעותי לשטח ופריסה רחבה של מרפאות בשכונות ובקהילות, כללית תמשיך להעניק רשת ביטחון של רפואה דחופה בכל מקום ובכל זמן".

שירותי בריאות כללית חכם שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד