כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אחוזי הצבעה גבוהים

חשש ב'ציונות הדתית': רשימה חרד"לית שתקרב אל אחוז החסימה

במפלגת 'הציונות הדתית' נפתחה הבוקר ההצבעה לבחירות המקדימות לרשימה לכנסת; אחוזי הצבעה גבוהים נרשמים. החשש: הרשימה שתיבחר תהיה חרד"לית, ותרחיק מצביעים: "יש הבדל אם עוברים עם 4-5 מנדטים או עם 7-8, זה משמעותי" | אלה הדילים בין המועמדים

חשש ב'ציונות הדתית': רשימה חרד"לית שתקרב אל אחוז החסימה
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפריימריז במפלגת 'הציונות הדתית' מגיעים היום (שלישי) לשיאם, כאשר נכון לשעות הצהריים נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים. גורמים במפלגה חוששים מבחירתה של רשימה שתורכב בעיקר מנציגים חרד"לים שתקרב אותם אל אזור אחוז החסימה.

גורמים במפלגה הביעו חשש שהמתפקדים יצביעו יותר לח"כים ולמועמדים שמזוהים כתורניים וככאלה הפועלים למען ההתיישבות ביו"ש, ומשכך, המפלגה לא תצליח לפנות לקהל הימין הרך והסרוגים הליברלים יותר.

"מקווים שנעבור את אחוז החסימה", מדגישים הגורמים במפלגה אך מציינים: "אבל יש הבדל אם עוברים ב-4-5 מנדטים ל-7-8 מנדטים, זה משמעותי. יש מצב שהולכים לאירוע מסוכן מאוד", כך לדבריהם.

הח"כים שמזוהים ככאלה שיצליחו להביא קהלים נוספים הם אופיר סופר ומיכל וולדיגר וגם המועמד יוסף שפייזר, שזוכה לתמיכה מצד עמיחי שיקלי, שמזוהים עם הפריפריה והציונות הדתית הלייטית יותר. "אם הרשימה לא תהיה מגוונת ומיכל לא תהיה במקום ריאלי, פחות חרד"לים יכנסו", מציין גורם במפלגה.

יחסית למפלגות אחרות, הפריימריז ב'ציונות הדתית' התנהלו ללא עימותים יוצאי דופן, אך כן ישנם כמה דילים: חבר הכנסת אופיר סופר והמועמדת רחלי צינקין, המועמדים החדשים צבי סוכות וארנון סג"ל וחבר הכנסת שמחה רוטמן והמועמד יוסף שפייזר שפועלים במטה משותף.

נכון לשעה 13:00 אחוז ההצבעה עומד על 41% מבעלי הצבעה, כ-24 אלף כאלה יש, אחוז הצבעה מאוד גבוה שנרשם בעיקר בזכות העובדה שההצבעה היא באופן דיגיטלי דרך הטלפון, אך יש גם מספר קלפיות בערים מרכזיות. ההצבעה צפויה להיסגר בשעה 20:00.

בתוך כך, יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ', שמולו אין מתמודדים, מנהל מגעים עם עמיחי שיקלי לגבי חבירה לבלוק טכני, ואם אכן יחבור אליו הסיכויים לאיחוד בינו לבין בן גביר פוחתים באופן משמעותי.

הציונות הדתית בחירות לכנסת ה-25 פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד