כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מצמרר

מלכי בת ה-3 לאמה: "תוציאו את אבא מהקבר, כואב לו שם"!

מלכי בת ה-3 ביקשה מאמה שתדרוש מהנאספים סביב קברו של אביה, להוציא אותו בהקדם * אמה בכתה בדמעות ואמרה שהיא מצטרפת לבקשתה * את הקדיש אמרו בן התשע ובן החמש * "עם ישראל הפתיע אותנו בכמויות של אהבה ותמיכה שנשפכו עלינו", אומרים בני המשפחה

מלכי בת ה-3 לאמה: "תוציאו את אבא מהקבר, כואב לו שם"!
קבר הרב ועקנין צילום: באדיבות המצלם

דרמה רגשית מטלטלת וקורעת לב התחוללה בבית העלמין בצפת, על יד חלקת הקבר הטרייה של האברך החסידי הרה"ג ר' יחיאל יהושע וואקנין ז"ל, שנפטר בדמי ימיו והשאיר אלמנה ושישה יתומים, שהמבוגר מביניהם בן תשע בלבד, והקטנה בת שנה וחצי.

לחצו כאן כדי לתרום לקרן העזרה והסיוע לששת היתומים של הרב יחיאל יהושע וואקנין ז"ל>>

ככלות ימי השבעה עלו בני המשפחה ומספר חברים קרובים לחלקת הקבר כנהוג, שם אמרו את סדר פרקי התהילים המקובל ולאחר מכן אמרו היתומים הצעירים, בן התשע ובן החמש את הקדיש.

מטבע הדברים, עיני הכל דמעו מהתרגשות וכאב עמוק מאוד. "יחיאל היה בעל דמות שמחה ומלאת רוח חיים, גם כששכב על מיטתו והיה כפסע מהמוות, לא מש החיוך מפניו והיה מנגן בקלרינט כדי לשמח את החולים הנוספים המאושפזים לצדו", אומר אחד החברים, "אבל עכשיו כל מה שראינו זו תלולית עפר מוקפת באבנים", הוא מוחה דמעה.

בין הנאספים היתה גם מלכי בת השלוש, שבעצת אנשי מקצוע הוחלט להביא אותה לבית העלמין, כדי לקדם את התהליך הפסיכולוגי של קבלת האובדן וההשלמה עמו.
לתומה היא חשבה שבהליכה לבית הקברות, הם הולכים כדי להוציא את אביה מקברו ולהחזיר אותו הביתה כשהוא בריא ושלם...

משראתה שאמירת התהילים והקדיש הסתיימה, והכל פונים לצאת מהמקום, נרעדה מלכי, נצמדה בחוזקה לאמה האלמנה, ולחשה על אוזנה בקול רועד: "אמא, תגידי להם שיוציאו את אבא מהקבר. בטוח כואב לו שם!".

האלמנה הצעירה חשבה שהיא עומדת להתמוטט מרוב צער ויגון. היא פרצה בבכי מזעזע ואמרה לבתה הקטנה: "גם אני מצטרפת אלייך בבקשה. גם אני רוצה שיוציאו את אבא מהקבר, אבל את הבקשה הזאת אנחנו צריכות להפנות לבורא עולם, שיחיש את ביאת המשיח ויקים לתחייה את כל הנפטרים".

הנאספים ששמעו את הדברים לא יכלו לעצור את עצמם, וגעו בבכי של כאב, על אובדנו של המנוח שהיה אהוב כל כך, מלא שמחת חיים, וכעת לא נותר בין החיים.
בני המשפחה מבקשים לנצל את ההזדמנות להודות לכל התורמים לקרן העזרה והסיוע ליתומיו של הרב יחיאל יהושע וואקנין.

"עם ישראל הפתיע אותנו בכמויות של אהבה ותמיכה שנשפכו עלינו", הם אומרים, "כל כך הרבה אנשים מתקשרים ומבקשים לחזק ולנחם, כל כך הרבה אנשים פתחו את הלב ותרמו, כל אחד כפי יכולתו ואפילו יותר מכפי יכולתו. אנחנו אסירי תודה לכל מי שעזר וסייע, ובמיוחד לבורא העולם, שבשעה הקשה הזאת שבה לקח מאינו את יחיאל עליו השלום, הוא נתן לנו אתכם, יהודים רחמנים בני רחמנים, שעוטפים אותנו באהבה ובנחמה".

לחצו כאן כדי לתרום לקרן העזרה והסיוע לששת היתומים של הרב יחיאל יהושע וואקנין ז"ל>>

 

קופת העיר משפחת ועקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד