כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הפיצוץ והספקולציות

האם מחתרת רוסית חיסלה את בתו של אלכסנדר דוגין?

חבר פרלמנט רוסי לשעבר טוען כי קבוצת התנגדות מקומית "הצבא הרפובליקני הלאומי" ביצעה את פיגוע התופת שחיסל את בתו של אחד מבעלי בריתו הפוליטיים הקרובים של ולדימיר פוטין

האם מחתרת רוסית חיסלה את בתו של אלכסנדר דוגין?
הרכב עולה באש צילום: צילום מסך

מחוקק רוסי לשעבר טוען ש"פרטיזנים" בתוך רוסיה הטמינו פצצה במכונית שהרגה את דריה דוגינה - בתו של הפילוסוף והסופר הלאומני המפורסם אלכסנדר דוגין. איליה פונומארב, המחוקק היחיד בפרלמנט הרוסי שהצביע נגד סיפוח האי קרים ב-2014 אמר כי הפצצה הוכנסה לתוך הרכב על ידי קבוצה הידועה בשם "הצבא הרפובליקאי הלאומי".

בנאום בערוץ הטלוויזיה שלו בשפה הרוסית שהושק באוקראינה מאז פלישת רוסיה, פונומארב - שנאסר עליו להיכנס שוב לרוסיה לאחר ההצבעה, אמר כי מותה של דוגינה היה פרי עבודתו של מה שמכונה "הצבא הרפובליקאי הלאומי". לדבריו, קבוצת המחתרת פועלת בתוך רוסיה ומוקדשת להפלת משטר פוטין.

"פעולה זו, כמו פעולות רבות אחרות שבוצעו ברוסיה בחודשים האחרונים, בוצעה על ידי הצבא הרפובליקאי הלאומי", אמר פונומארב, והוסיף כי פורטל האינטרנט שלו יצר קשר עם לוחמי הקבוצה. מודעה שפורסמה וכביכול הגיעה מהקבוצה המחתרתית, פורסמה באתר האינטרנט שלו ביום ראשון, פונומארב הקריא את ההודעה בשידור.

הוא הכריז על פוטין כ"גזלן שלקח בכוח ופושע מלחמה". שם נכתב כי "הנשיא הרוסי החל מלחמת אחים בין העמים הסלאבים ושלח חיילים רוסים למוות מיותר, עוני וארונות קבורה, זאת מהות המדיניות שלו".

"אנחנו מאמינים שלאנשים חסרי זכויות יש את הזכות למרוד נגד עריצים. פוטין יודח וייהרס על ידינו". המסמך ממשיך וקורא לחיילי הצבא הרוסי "להפסיק לירות על אחינו ממדינות אחרות גאורגיה, ואחרות", וקורא ל"כל הרוסים להצטרף לשורותינו".

אוקראינה הכחישה כל מעורבות בפיגוע. דוגינה, עיתונאית ופרשנית פוליטית, וגם אביה פילוסוף ידוע, היו תומכים נלהבים בפלישת פוטין לאוקראינה.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה מכונית תופת אלכסנדר דוגין דריה דוגינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד