א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"עותק זול של טראמפ"

בעת נאום הנשיא: תושבים דפקו בסירים ומחבתות

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו שוב מתח ביקורת על שיטת הבחירות במדינה וטען לזיופים ללא שהוא מספק ראיות לכך. יריבו לולה כינה אותו "עותק זול של טראמפ". בולסונארו אמר: "תוצאות ההצבעה יכובדו, כל עוד הבחירות יהיו נקיות ושקופות"

בעת נאום הנשיא: תושבים דפקו בסירים ומחבתות
המועמדים לנשיאות ברזיל צילום: מתוך טוויטר

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, והנשיא לשעבר לואיז אינאציו לולה דה סילבה שמתמודדים בבחירות הקרובות לנשיאות באוקטובר דיברו אתמול בשידור חי, וניסו לשכנע מצביעים. מצבו של הנשיא הנוכחי בסקרים, לא טוב וזה בלשון המעטה.

למרות שהשניים לא התווכחו פנים אל פנים, שני הפוליטיקאים נתנו כל אחד ראיונות בולטים שבהם היו טענות של בולסונארו על הונאה בבחירות, במהלך ראיון בן 40 דקות ב-Journal Nacional, תוכנית חדשות ערב בעלת הרייטינג הגבוה ביותר במדינה, בולסונארו שוב העלה טענות על הונאה בבחירות בברזיל אך לא הביא שום ראיה לכך. בולסונארו, קצין בצבא לשעבר, אמר גם כי הוא מאמין שלצבא צריך להיות תפקיד בשמירה על שקיפות ההצבעה.

"תוצאות ההצבעה יכובדו, כל עוד הבחירות יהיו נקיות ושקופות", אמר. כשנאומו של הנשיא עלה לאוויר ביום שני בלילה, ניתן היה לשמוע את התושבים בערים הגדולות בברזיל דופקים בסירים ובמחבתות שלהם מחוץ לחלונותיהם, וצועקים "החוצה עם בולסונארו".

לולה, שמוביל בעקביות בסקרים, ערך את מסיבת העיתונאים הראשונה שלו לעיתונאים זרים מאז שהקמפיין שלו לנשיאות יצא לדרך רשמית מוקדם יותר החודש. לולה האשים את בולסונארו בהפצת "חדשות מזויפות" על שיטת הבחירות, והטיח כי תומכי הנשיא פועלים בהפצת הודעות מזויפות לגבי אמונותיו הדתיות של עצמו ושל אשתו החדשה.

"הוא עותק זול של טראמפ", אמר לולה על נשיא ברזיל. לולה גם התחייב להילחם בכריתת יערות ובכריית זהב בלתי חוקית באמזונס אם יבחר.

ברזיל ז'איר בולסונרו בחירות טוהר בחירות לולה דה סילבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד