א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הסיבה לחיפוש

לטראמפ היו יותר מ-300 מסמכים מסווגים במאר-א-לאגו

המקבץ הראשוני של מסמכים שקיבל הארכיון הלאומי מהנשיא לשעבר דונלד טראמפ בינואר האחרון, כלל יותר מ-150 שסומנו כמסווגים., מה שהוביל לדאגה רבה ולפשיטה על ביתו של טראמפ

לטראמפ היו יותר מ-300 מסמכים מסווגים במאר-א-לאגו
סמל ה-FBI צילום: FBI

המקבץ הראשוני של מסמכים שקיבל הארכיון הלאומי מהנשיא לשעבר דונלד טראמפ בינואר האחרון, כלל יותר מ-150 שסומנו כמסווגים, מספר שהביא לדאגה עזה במשרד המשפטים וגרם לחקירה פלילית שהובילה את סוכני ה-FBI לחדור לתוך הבית מאר-א-לאגו פלורידה החודש במטרה לוודא שאין עוד מסמכים. כך אמרו מספר אנשים המעורים בנושא ל'ניו יורק טיימס'.

בסך הכול, הממשלה שחזרה יותר מ-300 מסמכים עם תוכן מסווג מטראמפ מאז שעזב את תפקידו. כמות מסמכים ראשונה הוחזרה בינואר, חומר נוסף שהוחזר על ידי עוזריו של טראמפ למשרד המשפטים ביוני. והחומר שנתפס על ידי ה-FBI בחיפוש החודש.

המסמכים שלא דווחו בעבר, ונמצאו ברשותו של הנשיא לשעבר בינואר, גרמו למשרד המשפטים לחקור בדחיפות ולמצוא כל חומר מסווג נוסף שיש לו. התוכן הספציפי של החומר הרגיש שטראמפ לקח מהבית הלבן עדיין לא ברור. אבל 15 הארגזים שטראמפ העביר לארכיון בינואר, כמעט שנה לאחר שעזב את תפקידו, כללו מסמכים מה-CIA, הסוכנות לביטחון לאומי וה-FBI המשתרעים על מגוון נושאים בעלי עניין בביטחון לאומי.

עוזריו של מר טראמפ מסרו כמה עשרות מסמכים רגישים נוספים במהלך ביקור של פקידי משרד המשפטים במאר-א-לאגו בתחילת יוני. בסיום החיפוש החודש, פקידים יצאו עם 26 קופסאות, כולל 11 סטים של חומר שסומנו כמסווג, הכוללים עשרות מסמכים נוספים. לקבוצה אחת הייתה רמת הסיווג הגבוהה ביותר, מידע במדור סודי ביותר/רגיש.

דונלד טראמפ חוקרי FBI פלורידה מסמכים מסווגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד