א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מנהיג בשפל

קנצלר גרמניה בצרות: רק 25 אחוז מרוצים מתפקודו

סקר על שביעות רצון שפורסם בגרמניה רחוק מאוד מלהחמיא לקנצלר אולף שולץ, שנכנס ללשכת הקנצלר לפני פחות מעשרה חודשים. בסקר דומה שנערך לפני חמישה חודשים, 46 אחוזים אמרו כי התנהלות הקנצלר משביעת רצון

קנצלר גרמניה בצרות: רק 25 אחוז מרוצים מתפקודו
אולף שולץ צילום: משרד האוצר הגרמני

השבועון הגרמני 'בילד אם זונטאג', שהינו למעשה מהדורת סוף השבוע של ה'בילד' המפורסם, מפרסם סקר שביעות רצון, שרחוק מאוד מלהחמיא לקנצלר גרמניה אולף שולץ, שנכנס ללשכת הקנצלר לפני פחות מעשרה חודשים. על פי הסקר, שיעור הגרמנים שסבורים כי התנהלותו של הקנצלר טובה ומשביעת רצון עומד על 25 אחוזים בלבד. לעומתם, 62 אחוזים סבורים שהתנהלות הקנצלר הולמת את ההגדרה 'רעה'.

לשם השוואה בסקר דומה שנערך לפני חמישה חודשים, 46 אחוזים אמרו כי התנהלות הקנצלר משביעת רצון מבחינתם, ו-39 אחוזים אמרו כבר אז כי ההתנהלות שלו גרועה. הקנצלר מתמודד באחרונה עם האשמות כי בעת שכיהן כראש עיר, הוא חיפה על פרשיית שחיתות שהתגלתה בעירייה שלו, ודאג למנוע את פרסומה. שולץ עצמו מכחיש כי ידע דבר מה והסתיר זאת אבל העיסוק בפרשה פוגע מאוד בתדמית שלו, ומציג אותו כאדם שאינו ישר כפי שהוא מנסה לטעון.

כמו כן ספג שולץ ביקורת נוקבת על כך שלא הגיב באופן מיידי בשבוע שעבר לדברי הבלע של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כשטען שישראל ביצעה "50 שואות" נגד הפלסטינים לעומת הנאצים שביצעו רק שואה אחת ביהודים. זמן קצר לאחר הדברים הללו, שנאמרו בנוכחותו של שולץ, הוא פרסם הודעת גינוי, אבל רבים בגרמניה טוענים כי היה עליו להעמיד את אבו מאזן במקום באופן מיידי, ולהבהיר כי ההאשמות האנטישמיות הללו, אין להן מקום בלשכתו של קנצלר גרמניה.

אולף שולץ גרמניה סקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד