י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בכפוף להעברת תקציב

התוכנית של גנץ ליציבות שלטונית: פיזור הכנסת - רק ברוב מיוחד

יו"ר המחנה הממלכתי גנץ הציג את התוכנית לייצוב שיטת הממשל – רוב של 70 לפיזור הכנסת, הכנסת לא תפוזר אם לא עובר תקציב. "נגיע למצב שכל שיקלי מלך, כל זועבי מלכה, ואזרחי ישראל שבויים במשחק של קיצוניים"

התוכנית של גנץ ליציבות שלטונית: פיזור הכנסת - רק ברוב מיוחד
גנץ מציג את התוכנית צילום: קובי וולף

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הציג את התוכנית לייצוב שיטת הממשל – רוב של 70 לפיזור הכנסת, הכנסת לא תפוזר אם לא עובר תקציב. שר הביטחון אמר בסיום ישיבת הסיעה בה הוצגה התוכנית לייצוב שיטת הממשל, במכון הישראלי לדמוקרטיה בירושלים ביחד עם מומחי המכון והמרכז להעצמת האזרח.

גנץ דיבר על הצורך לייצב ממשלות, "היציבות היא ראשית הצירים – בלי יציבות לא נוכל לטפל ביוקר המחיה, בחינוך, באתגרי הלאומיים. הבחירות החוזרות והיעדר היציבות הפוליטית גורמות לשיתוק, לאיבוד אמון הציבור, ולפגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית. משם הדרך להקצנה, לייאוש, ולפגיעה בלכידות הישראלית קצרה ומסוכנת. אם לא נתקן נפקיר את הזירה לסחטנים. נגיע למצב שכל שיקלי מלך, כל זועבי מלכה, ואזרחי ישראל שבויים במשחק של קיצוניים".

בנושא החינוך אמר: "קורא לכנס מיידית ישיבת ממשלה – מוטלת עלינו האחריות להתכנס ולקדם פתרון כהנהגה לצד הדיונים המקצועיים שלא מביאים עד כה לפתרון. דין החינוך כדין הביטחון. אסור להשאיר את ההחלטות ל-31.8. שר הביטחון ספד לחכם שלום כהן זצוק"ל לאחר הביקור בשבעה ואמר: "בתור כהן, הרב היה מחויב לברך את עם ישראל באהבה. ניכר בו, שהוא בחר לקחת את זה לכל התנהלותו. אני מקווה שמורשתו תמלא במעט את חסרונו עבור תלמידיו ומשתתף בצער משפחתו, אוהביו ותלמידיו הרבים".

סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער: "שינוי חוקי יסוד וכללי המשחק הדמוקרטיים זה דבר שצריך להתבצע בזהירות ובמתינות. יחד עם זאת - הניסיון של השנים האחרונות לימד אותנו שיש צורך בשינויים. צריך לשנות את הקלות הבלתי נסבלת שבה הכנסת מפזרת את עצמה והולכים לבחירות מוקדמות. צריך לקבוע רוב מיוחס לפיזור הכנסת. צריך לחזק את היציבות ואת המשילות. זה גם מה שהציבור מצפה מאיתנו. הנחיתי לפני ימים אחדים את משרדי לגבש תזכיר חוק בנושא זה ואנחנו גם נקדם אותו".

 

בני גנץ גדעון סער חכם שלום כהן משילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד