כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

יש קונה עולמו בשעה אחת

אנו שומעים השכם והערב על אנשים טובים שנופלים חללים אל מול ההתמכרות הקשה הזאת. משפחות נהרסות, בתים מתפרקים. בדרך כלל כשהסיפורים נחשפים, זה כבר מאוחר, מאוחר מדי

יש קונה עולמו בשעה אחת
הרצאה של הרב שלכטר למטפלים צילום: יח"צ

כשחולפים על פניו ברחוב הוא נראה ככל האדם. כלפי חוץ הרב יצחק היא איש מוכר ומכובד בקהילה, נשוי ואבא לילדים. אף אחד, אפילו הקרובים אליו ביותר, לא יכול היה לנחש את הסוד הכמוס שהוא מסתיר שנים כה רבות, מאז היותו נער, אי שם בסביבות גיל שש־עשרה, ועד היום. כל חייו הם הסתרה שבתוך ההסתרה. כאמור, ישנו הרב יצחק הסמכותי, החברותי, מלא ידע וחוכמה, שכולם מכירים ונתמכים בו, ויש יצחק הבודד, מלא בושה ושנאה עצמית, שלא יכול עוד לשאת את חייו הכפולים הבלתי אפשריים, ולולי היה איש מאמין שיודע בבירור שיש בורא לעולם, מזמן היה שם קץ לחייו ונגאל באחת מייסוריו.

באחד הלילות, בשעה שמסר את שיעור 'הדף היומי' הקבוע שלו לבעלי הבתים שבשכונה, שהגיעו במסכת עבודה זרה לסיפורו המצמרר של רבי אלעזר בן דורדיא ש"הניח ראשו בין ברכיו וגעה בבכיה עד שיצתה נשמתו", לא יכול היה הרב יצחק להמשיך בשיעורו. המילים נעתקו מפיו וזיעה קרה כיסתה את פניו. הוא הרגיש מחנק וככל שניסה למלא את ריאותיו באוויר חש סחרחורת. החדר הסתובב סביבו והוא הרגיש שהוא עומד להתעלף. "הכול בסדר הרב?" שאלו אותו תלמידיו המודאגים, "הרב לא מרגיש טוב? להביא לרב כוס מים?"

עבור הרב יצחק, הרגע הזה של איבוד השליטה היה הרגע המכונן של חייו, שהשתנו מקצה לקצה. חוסר האונים שחש באותו שיעור מול תלמידיו, קטע באחת את מלחמות ההישרדות שהיו מנת חלקו יום־יום, שעה־שעה, מה שאִפשר לו לצאת מעצמו, לקום ולראשונה בחייו להבין שאינו יכול להתמודד לבד ולבקש עזרה. הדרך להחלמה לא הייתה פשוטה כלל ועיקר. אחרי שנים אין־ספור התמודד הרב יצחק באומץ עם הכאב שהיה אגור בתוכו והפעם בלי לברוח ממנו. היו רגעים קשים ממש, אבל עבורו כל זה היה שווה. הרב יצחק קיבל את חייו בחזרה.

הרב יצחק לא לבד. אנו שומעים השכם והערב על אנשים טובים שנופלים חללים אל מול ההתמכרות הקשה הזאת. משפחות נהרסות, בתים מתפרקים. בדרך כלל כשהסיפורים נחשפים, זה כבר מאוחר, מאוחר מדי.

הרב שלכטר • יח"צ

הרב שרגא שלכטר הוא מטפל זוגי ומשפחתי המתמחה בטיפול בהתמכרויות. הרב שלכטר חרט על דגלו את המטרה לגעת בנושא הכואב הזה ולדבר על הנושאים שבדרך כלל השתיקה יפה להם, כדי להציל מבעוד מועד את שאפשר להציל, ולמנוע את שאפשר למנוע.

אתם מוזמנים להרצאה מרתקת בנושא החשוב הזה שתתקיים בבית ציוני אמריקה בתל אביב בראש חודש אלול (28/8/22). לפרטים והרשמה: 0547875545. מספר המקומות מוגבל.

ההרצאה מיועדת למטפלים, אנשי חינוך ולכל אדם אשר מעוניין לשפר את איכות חייו וחיי הסובבים אותו.

 "עת לעשות לה' הפרו תורתך".

שרגא שלכטר התמכרויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד